شناسهٔ خبر: 41395 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تعريف کریدور ارتباطی مرز شلمچه تا بندر گوادر/ حمل و نقل ریل‌پایه به استراتژی بلندمدت تبدیل شد/ پایان امسال ۵ مرکز استان به شبکه ریلی متصل می‌شود

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اينكه ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل و شهرهای ریل‌پایه به یک استراتژی بلند مدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده است گفت: تا پایان امسال پنج مرکز استان به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی در نشستی با استاندار هرمزگان اظهار داشت: هم اکنون احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: توسعه شبکه ریلی از اولویت های دولت تدبیر و امید است و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل و شهرهای ریل پایه به یک استراتژی بلند مدت بخش حمل و نقل ایران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های کشور سواحل خلیج فارس و مکران است، افزود: به دلیل نبود زیرساخت های حمل و نقلی از ظرفیت این مناطق به طور کامل استفاده نشده است.

خادمی ادامه داد: کریدور ارتباطی مرز شلمچه تا بندر گوادر در کشور پاکستان در منطقه ساحلی جنوب کشور تعریف شده و در مناطق مختلف آن در حال کار هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قالب این پروژه از خوزستان تا جاسک در هرمزگان به صورت احداث باند دوم و از جاسک تا بندر گوادر به صورت احداث جاده اصلی، اقدامات در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت هرمزگان در روستاها ساکن هستند، اظهار داشت: در این راستا احداث، نوسازی و بهسازی هزار کیلومتر راه روستایی در استان در دستور کار قرار گرفت و در طول یک سال اخیر اجرایی شد.

غلامحسین شیری افزود: احداث هزار کیلومتر راه در طول یک سال، سه برابر رکورد ثبت شده احداث راه روستایی در طول یک سال در کشور است.

وی بیان داشت: در نظر داریم احداث هزار کیلومتر دوم راه روستایی در هرمزگان را در آینده ای نزدیک آغاز کنیم.

برقی کردن یک هزار و ۴۶۶ کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی ۴.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی (خط ریلی اصفهان ـ اهواز به طول ۵۴۰ کیلومتر و تهران- مشهد به طول ۹۲۶ کیلومتر)، احداث ۳۰۷۵ کیلومتر خطوط ریلی به ارزش تقریبی ۷ میلیارد یورو از محل فاینانس، گسترش خطوط ریلی حومه ای تهران ، شروع عملیات اجرایی طرح اتصال بندر چابهار (به عنوان بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی) جهت افزایش بار ترانزیت از کشورهای آسیای میانه، اعتباری طرح احداث راه آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا جهت رونق ترانزیت از طریق کشور آذربایجان، اتمام عملیات اجرایی طرح راه آهن گرگان ـ اینچه برون جهت انتقال بار ترانزیتی از کشور ترکمنستان و قزاقستان وتسریع در عملیات اجرایی طرح راه آهن سنگان ـ هرات جهت انتقال بارهای ترانزیتی کشور افغانستان از جمله اقدام های دولت یازدهم درحوزه حمل ونقل ریلی است.

نظر شما