شناسهٔ خبر: 41433 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به آلمان مطرح شد؛

توسعه همکاری‌های اقتصادی و بانکی بین ایران و آلمان/ بازدید آخوندی از مجموعه صنعتی زیمنس آلمان

بازدید وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با وزیر اقتصاد و انرژی آلمان درباره طرح های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که به ویژه در زمینه همکاری‌های بانکی میان دو کشور وجود دارد، رایزنی و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از صداوسیما،‌ عباس آخوندی در سفر به آلمان با خانم بریگیت تسیپریس وزیر اقتصاد و انرژی المان دیدار و درباره روابط دو جانبه به ویژه در زمینه همکاری های اقتصادی دو کشور، با یکدیگر گفتگو کردند.

بازدید آخوندی از مجموعه صنعتی زیمنس آلمان

عباس آخوندی پس از دیدار و گفتگو با وزیر اقتصاد و انرژی این کشور با حضور در مجموعه عظیم صنعتی زیمنس در برلین ضمن بازدید از آن با مدیران زیمنس دیدار و گفتگو کرد.

اقای آخوندی از دستگاه شبیه ساز قطار سریع السیر زیمنس دیدن کرد. در دیدار با مدیران ریمنس خلاصه ای از فعالیت های این شرکت به ویژه ساخت قطارهای تندرو ارائه شد.

ایران و المان در زمینه احداث قطار سریع السیر تهران مشهد با هم همکاری می کنند. قطارهای این خط را شرکت زیمنس تامین خواهد کرد.دو طرف همچنین در این دیدار درباره طرح های اقتصادی و همچنین برطرف کردن موانعی که به ویژه در زمینه همکاری های بانکی میان دو کشور وجود دارد رایزنی و تبادل نظر کردند.

آخوندی امروز همچنین ضمن دیدار با مسئولان شرکت زیمنس از یکی از کارخانه های این مجموعه عظیم صنعتی آلمان بازدید و با وزیر راه و زیرساخت های دیجیتال آلمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

شایان ذکر است آلمانی ها در طرح احداث قطار سریع السیر (برقی) تهران - مشهد مشارکت دارند.

نظر شما