شناسهٔ خبر: 41551 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

خادمی در آیین افتتاح بخشی از كریدور شماره ۱۰ در استان كردستان:

سال ۹۶ سال طلایی افتتاح شبكه ریلی كشور است/ توسعه كریدور شماره ۱۰ مدیون تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی است/ اختصاص ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های روستایی استان كردستان

خیرالله خادمی مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل در آیین افتتاح بخشی از كریدور شماره ۱۰ در استان كردستان: خبرداد كه تمام ۱۴۸۰ كیلومتر كریدور شماره ۱۰ تعیین تكلیف شده است و با اشاره به برنامه دولت برای توسعه شبكه ریلی گفت: با بهره‌برداری از ۹۱۹ كیلومتر محور جدید ریلی در سال جاری امسال را سال طلایی در بخش افتتاح شبكه ریلی كشور می‌نامیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیراله خادمی مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای كشور در آیین افتتاح بخشی از كریدور شماره ۱۰ در استان كردستان گفت: باید این كریدور را به اسم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ثبت رساند.

وی با توضیح اینكه با تدبیر وزیر راه و شهرسازی ۱۰ كریدور به تصویب رسید و به عنوان رفع موانع شبكه راهی كشور ابلاغ شد افزود: هدف این كریدورها رفع تنگناهای ترانزیتی بود اما نهایتا تنها ۲ كریدور بود كه توانست ردیف اعتباری بگیرد.

خادمی توضیح داد: كریدور شماره ۱۰ با تاكیدات وزیر راه و شهرسازی توانست ردیف اعتباری خاص و متولی مشخصی بگیرد. بنابراین لازم می‌دانم از شما برای این كار مهم تشكر كنم.

این مقام مسئول ادامه داد: كل این كریدور ۱۴۸۰ كیلومتر طول دارد كه ۸۲۰ كیلومتر آن در برنامه كاری  و مابقی یا به صورت آزادراه است كه اجرا شده یا از قبل كامل شده بود، بنابراین تمام ۱۴۸۰ كیلومتر این مسیر تعیین تكلیف شده است.

وی ادامه داد: بیشتر كریدور شماره ۱۰ در استان كردستان واقع شده است و به همین دلیل از ۲ سال گذشته بیشتر كارهای فنی و اجرایی این محور هم در كردستان و باقی استان‌ها تعیین تكلیف شده است. هم‌اكنون مراحل انتخاب پیمانكار و مراحل شروع عملیات اجرایی در محورهای باقی‌مانده این كریدور در این ۵ استان مراحل پیشرفت خود را طی می‌كند.

خادمی با بیان اینكه بیشترین توجه به كردستان در دولت یازدهم در بخش جاده‌ای و ریلی انجام شد گفت: اعتباراتی كه برای تكمیل این كریدور در استان كردستان اختصاص داده شد قابل مقایسه با دوره قبل نیست. تنها ۱۰۳ میلیارد تومان برای تكمیل راه‌های روستایی كردستان اختصاص یافت كه عدد قابل توجهی است.

مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای كشور با بیان اینكه به طور كلی در كلیه بخش‌ها هم‌اكنون پیشرفت خوبی حاصل شده است گفت: امسال سال طلایی توسعه حمل ونقل ریلی كشور است. ۳۴۰۰ كیلومتر اجرای عملیات ریلی داریم كه ۹۱۹ كیلومتر از آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد و این در حالی است كه پیش از این متوسط ساخت ریل ۲۰۰ كیلومتر در سال بوده است.

وی همچنین اعلام كرد: سال ۹۷ بخش طلایی افتتاحیه آزادراه‌های كشور خواهد بود و گفت: علاوه بر پیشرفت شبكه ریلی در حال حاضر ۷ پروژه آزادراهی در مقیاس بزرگ به صورت همزمان در حال تكمیل است و ۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات در این ۷ پروژه فعال است.

خادمی خبر داد كه نهایتا در سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ كیلومتر پروژه آزادراهی به بهره‌برداری می‌رسد و گفت: آزادراه شیراز-اصفهان، اراك-خرم‌آباد و تهران-شمال، ۳ مورد از ۷ پروژه آزادراهی در حال اجراست.

 

نظر شما