شناسهٔ خبر: 41581 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی مطرح شد:

ساخت فرودگاه سقز مطالبه مردم ۸ شهرستان است/ جابجایی ۲ میلیون مسافر در صورت ساخت دومین فرودگاه استان کردستان/ آخوندی بسیاری از عقب ماندگی‌های تاریخی کردستان را کاست

محسن بیگلری معاون استاندار کردستان و فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: یکی از انتظارات و مطالبات به حق مردم شهر سقز و شمال غرب‌کشور و آذربایجان غربی و ۸ شهرستان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت، تکمیل ساخت فرودگاه شهر سقز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی‌اکبر ورمقانی معاون استاندار کردستان و فرماندار ویژه شهرستان سقز در جمع مردم سقز در زمین فرودگاه ساخته نشده‌ی این شهر، گفت: از تمام کسانی که تا به حال برای تسریع در ساخت فرودگاه شهر سقز زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان تاکنون در فرودگاه شهر سقز هزینه شده است، گفت:یکی از انتظارات و مطالبات به حق مردم شهر سقز و شمال غرب کشور و  آذربایجان غربی و ۸ شهرستان بالغ بر ۲ میلیون نفر جمعیت، تکمیل ساخت فرودگاه شهر سقز است.

ورمقانی ادامه داد: همه قبول دارند که موقعیت جغرافیایی شهر سقز بسیار بار ارزش تر و اقتصادی تر از برخی مراکز استان هاست که فرودگاه در آن ساخته شده است.

وی سفر وزیر راه و شهرسازی به کردستان و بازدید از این فرودگاه را در تکمیل ساخت این فرودگاه موثر دانست و گفت: ما به عنوان مسئولان شهر سقز  و همه دستگاههای خدمات رسان این قول را می‌دهیم که اگر در ساخت این فرودگاه گره‌ای باشد که به دست ما باز شود کوتاهی نخواهیم کرد.

ساخت فرودگاه سقز مطالبه ۲۲ ساله مردم استان کردستان و آذربایجان غربی است

محسن بیگلری نماینده سقز و بوکان نیز در سخنرانی خود ساخت فرودگاه شهر سقز را مطالبه ۲۲ ساله مردم استان کردستان و آذربایجان غربی دانست و گفت: متاسفانه این پروژه در حال حاضر در تعطیلی به سر می‌برد

وی با بیان اینکه با یک دستور وزیر راه و شهرسازی پیمانکار آماده است کار را شروع کند، گفت: از آنجایی که دلیل اصلی سفر وزیر بررسی وضعیت پروازها و فرودگاههای استان کردستان بود بر اهمیت ساخت این فرودگاه اصرار نمی‌کنم و میدانم که سفر با ای. تی. آر به کردستان از اهمیت شما بر وضعیت پروازهای استان نشان دارد. با این حال انتظار داریم با دستور شما حل این مشکل تسریع شود و مناقصه انتخاب پیمانکار اغاز  گردد.

بیگلری با بیان اینکه از طرف مردم کردستان از یکی از محبوب ترین وزرای کابینه یازدهم تشکر می‌کنم ادامه داد:گلایه مردم استان مربوط به وزارت آقای اخوندی نیست و عقب ماندگی‌های کردستان به طول تاریخ برمی‌گردد و من به عنوان نماینده دو دوره مردم سقز در مجلس شورای اسلامی شهادت می دهم آقای اخوندی بسیاری از عقب ماندگی های تاریخی کردستان را کاست.

نماینده مردم سقز و بوکان با بیان اینکه آخوندی یکی از وزرای سیاسی کابینه است که هیچ وقت سیاسی عمل نکرده است، ادامه داد: امروز را به دلیل وصل کردن کردستان به آذربایجان غربی و شرقی  با افتتاحیه  آغاز عملیات اجرایی بزرگراه سقز به بوکان روزی طلایی برای کردستان میدانم و از اینکه توجه ویژه ای به آبادانی کردستان دارید تشکر می‌کنم.

بیگلری مسیر سقز به بانه و سقز به مریوان را نیازمند تامین اعتبار دانست و ادامه داد: راه روستایی کردستان اخرین استان کشور است و شهرستان سقز اخرین شهرستان کشور و تقاضای حل این مشکل و توجه به توسعه راههای روستایی کردستاان را داریم.

نظر شما