شناسهٔ خبر: 41685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شد:

خط‌کشی ۴۲ کیلومتر از مسیر جاده‌ای محور رزن در استان همدان

لکه گیری رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رزن از خط‌کشی مسافتی به طول ۴۲ کیلومتر از راه‌های فرعی و اصلی این شهرستان، با نظارت کارشناسان ایمنی و ترافیک اداره متبوع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، رمضان علی‌اکبری ضمن اعلام این مطلب افزود: در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات خط‌کشی در راه‌های شریانی به طول ۲۸ کیلومتر و در راه‌های روستایی به طول ۱۴ کیلومتر در محورهای رزن -گرمک، رزن -امیریه، امیریه –قروه، سوزن -شاهنجرین صورت گرفته است

وی همچنین به پاک کردن و تنظیم قنوها با گریدر اشاره کرد و افزود: قنو کانالی جهت هدایت آب‌های سطحی است که از پروفیله کردن کنار شانه راه موازی با جاده ساخته شده و در نگهداری راه و حفظ آسفالت آن تأثیر بسزایی دارد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رزن تصریح کرد: تنظیم و بازسازی قنوها نیز به طول ۵۰ کیلومتر در محورهای رزن -گرمک، رزن – سراوک رزن- دمق و اورقین انجام شده است.

علی‌اکبری افزود: در تیرماه امسال لکه‌گیری با آسفالت گرم نیز با بیش از ۳۰۰۰ مترمربع و به ضخامت ۵ سانتی‌متر و همچنین درزگیری راه‌های آسفالته به طول ۱۲۰۰ متر در حوزه استحفاظی شهرستان رزن انجام شده است.

وی یادآور شد: به منظور هشدار به رانندگان و کاهش سرعت در محل‌های نزدیک به تقاطع‌ها نسبت به نصب ۲ هزار و ۸۷۰ عدد بازتاب ایمنی و استوانه‌ای اقدام و با نصب رفلکتور شبرنگ و دارای نور در شب، قبل از سرعتکاه‌ها و در محدوده محور پلیس‌راه –پیچ خمیگان و ماهنیان اقدام شده است.

وی به دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه ایمنی از جمله شستشوی ۱۵۰۰ عدد علائم ایمنی، ۳۸ مورد رنگ‌آمیزی علائم، ۸ مورد ایمن‌سازی دماغه‌های ورودی و خروجی اشاره کرد و گفت: این اقدامات موجب افزایش ایمنی و کاهش چشمگیر تصادفات می‌گردد.

وی در ادامه به شش مورد رسیدگی به مسائل حریم اشاره کرد و گفت: کارشناسان این شهرستان هرگونه تجاوز به حریم را به دقت دنبال کرده و در راستای رفع آن از طریق قوانین مصوب کشوری و هماهنگی با نیروی انتظامی اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

وی تصریح کرد: ۱۲ مورد رنگ‌آمیزی سرعتکاه و احداث سرعت کاه نیز از دیگر اقدامات انجام شده در تیرماه گذشته توسط پرسنل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رزن می‌باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان رزن افزود: در تیرماه ۹۶ رگلاژ و تسطیح شانه راه‌های آسفالته به طول پنجاه کیلومتر و در محورهای رزن -گرمک، رزن – سراوک، رزن _قایش _جربانلو، رزن _دمق رزن _اورقین، کرفس و قلعه گوزل دره انجام شده است.

نظر شما