شناسهٔ خبر: 41696 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌‌ای در هفته گذشته:

طرح تیک در اولین جلسه کمیته مشتری مداری کلید خورد/  استارت‌آپ‌ها حق جذب مسافر در حوزه برون‌شهری ندارند/ استفاده از بارنامه جدید حمل کالا و فرآورده‌های نفتی آغاز شد

گزارش آخر هفته اطلاعیه سازمان راهداری نسبت به اظهارات اسنپ/ توسعه كریدور شماره ۱۰ مدیون تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی است/ ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی با دستور آخوندی در هرمزگان ساخته شد/ آغاز عملیات اجرایی بزرگراه هفتگل- باغملک سایر عناوین مهم خبری حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌روند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

طرح تیک در اولین جلسه کمیته مشتری مداری کلید خورد

طرح تیک (TIC) اختصار زمان (TIME)، اهمیت (IMPORTANCE) و هزینه (COST) به منظور شناسایی و دسته بندی مشکلات موجود در ارائه خدمات به مشتری در حوزه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی و سپس اقدام برای رفع آنها از سوی معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در اولین جلسه کمیته مشتری مداری به اعضای این کمیته شامل مدیران دولتی، بخش خصوصی و غیر دولتی تشریح و بر اجرای این طرح در سازمان‌ها و شرکت‌‌های ایشان تاکید کرد. 

تقی زاده در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت مشتری مداری در حمل‌ونقل مسافر اظهار داشت: مباحث مربوط به مشتری مداری هم از جهت جلب رضایت مردم و ایجاد پرستیژ شرکت ارائه دهنده خدمات دارای اهمیت است. وی با بیان اینکه «ارائه خدمات سطح بالا به مانند یک ویترین عمل می کند» گفت: افزاش قیمت بلیت‌ها و درخواست بودجه مورد نیاز به این ویترین نیاز دارند و مستحضرید که نمایندگان مجلس و دولت برای تایید خواسته‌های ما به خدمات و کیفیت ارائه شده در حمل‌ونقل مسافرتوجه می کنند. لذا باید به این نکته توجه داشت که ویترین، قدرت دفاع مسئولان را افزایش می‌دهد.

اطلاعیه سازمان راهداری نسبت به اظهارات اسنپ

مدیرعامل یکی از شرکت‌ها از ورود شرکت‌هایی نظیر تپسی و اسنپ به حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای و كاهش ضریب اشغال صندلی‌ها و کاسته شدن از درآمد شرکت‌ها اظهار گله‌مندی نمودند، كه در اين همايش  مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سخنرانی خود اشاره کردند که بعد از دریافت گزارشاتی در این ارتباط نامه‌ای خطاب به مدیران شرکتهای تپسی و اسنپ ارسال خواهند کرد و در آن ضمن درخواست ارائه مستندات قانونی از سوی شرکت‌های فوق بر ورود به بخش حمل و نقل برون‌شهری كه مستلزم اخذ مجوز و رعایت آیین‌نامه‌ها می‌باشد تاکید کردند و رونوشتی از آن نامه به مرجع قضایی داده شد. مرجع قضایی مربوطه پس از دریافت رونوشت با دعوت از اطراف قضیه به بررسی موضوع پرداختند.

اين اطلاعيه مي‌افزايد، نمایندگان شرکتهای اسنپ و تپسی نیز ضمن اظهار رعایت قانون پذیرفتند كه سفرهای برون شهری را از اپلیکیشن مربوطه حذف نمایند و موضوع جلب و یا احضار مدیران مطرح و در دستورکارنبوده است.

 توسعه كریدور شماره ۱۰ مدیون تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی است

خادمی توضیح داد: كریدور شماره ۱۰ با تاكیدات وزیر راه و شهرسازی توانست ردیف اعتباری خاص و متولی مشخصی بگیرد. بنابراین لازم می‌دانم از شما برای این كار مهم تشكر كنم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: كل این كریدور ۱۴۸۰ كیلومتر طول دارد كه ۸۲۰ كیلومتر آن در برنامه كاری  و مابقی یا به صورت آزادراه است كه اجرا شده یا از قبل كامل شده بود، بنابراین تمام ۱۴۸۰ كیلومتر این مسیر تعیین تكلیف شده است.

 استارت‌آپ‌ها حق جذب مسافر در حوزه برون‌شهری ندارند

داود کشاورزیان تاکید کرد: اسنپ باید خدمات حوزه برون‌شهری خود را از نرم‌افزار موبایلی این شرکت حذف کند و شرکت‌های استارت آپ حق ندارند درحوزه برون‌ِشهری اقدام به جذب مسافر کنند.

رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه ورود اسنپ به حوزه برون شهری به صلاح اقتصاد کشور نیست گفت: ماهیت اسنپ با سفرهای برون شهری منافات دارد زیرا اسنپ در حوزه درون‌شهری در واقع سهم خودروهای شخصی را جذب می‌کند اما با ورود به حوزه برون‌شهری سهم ناوگان عمومی جاده‌ای را تصاحب می‌کند.

۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی با دستور آخوندی در هرمزگان ساخته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قبل از پایان دولت یازدهم ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان را به بهره‌برداری می‌رسانیم، اظهار داشت: در حالی که ساخت راه روستایی در کشور سالانه حدود ۳۰۰۰ کیلومتر است اما با توجه به نرخ محرومیت بالا در استان هرمزگان، یک ساله ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در این منطقه ساخته شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و زیربناهای حمل و نقل درباره اعتبارات صرف شده برای ساخت این هزار کیلومتر راه روستایی، گفت: در ابتدا برآورد شده بود که این پروژه نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات دارد که امروز این پروژه را با صد میلیارد تومان به اتمام رساندیم.

استفاده از بارنامه جدید حمل کالا و فرآورده‌های نفتی آغاز شد

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از ابلاغ شکل جدید بارنامه حمل کالا و فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: این بارنامه به تمام دست اندرکاران حوزه حمل و نقل کالا در کشور ابلاغ شده است و هم اکنون شرکت های حمل و نقل استفاده می کنند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه در بارنامه های جدید مبالغ پرداختی توسط صاحبان بار به شرکت های حمل و نقل کالا مشخص شده است، گفت: رعایت حقوق صاحبان کالا، افزایش رضایتمندی رانندگان و شرکت های حمل و نقل کالا و جلوگیری از سو استفاده های احتمالی از مزیت های بارنامه های جدید حمل کالا و فرآورده های نفتی است.

آغاز عملیات اجرایی بزرگراه هفتگل- باغملک

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه هفتگل-باغملک در استان خوزستان خبر داد و گفت: با ساخت این بزرگراه بخشی از کریدور ترانزیتی بین استان‌های خوزستان- اصفهان- چهارمحال و بختیاری تکمیل می شود.

خادمی یادآور شد: این مسیر به طول ۴۹۵ کیلومتر استان اصفهان در مرکز کشور را به جنوب غرب کشور یعنی اهواز متصل می‌کند و با عبور از اهواز، سه راهی قیزانیه، نمره یک، هفتگل، باغملک، ایذه، دهدز و لردگان  به شهر اصفهان می‌رسد که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی بخشی از آن حدفاصل هفتگل تا باغملک هستیم.

 نوسازی ناوگان مینی‌بوس‌رانی با جایگزینی ون و سواری

شهرکی همچنین گفت: نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی کشور آغاز شده است که در قالب این طرح، ون، مینی‌بوس هیوندا و سواری کرایه‌ای از طریق پرداخت تسهیلات با نرخ سود شش درصد و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: در یک وضعیت پایدار هفت ساله شاهد شیب منفی پنج درصدی در استفاده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی هستیم.

نظر شما