شناسهٔ خبر: 41737 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده خبر داد:

اعزام حدود ۱۳ هزار زائر به سرزمین وحی با ۴۸پرواز/ عذرخواهی از مسافران حج به خاطر تاخیرهای پروازی/ سهم ۷۵ درصدی پروازهای حج ایران ایر

اعزام حجاج رئیس سازمان هواپیمایی کشور خبر داد که تا پایان روز ۱۳مرداد ماه ۴۸پرواز برای انتقال زائران انجام شد که ۳۸ پرواز را هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و گفت: در صورت تاخیر در انجام پروازها از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشور به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای شروع عملیات رفت زائران حج تمتع در روز هشتم مرداد ماه امسال تا پایان روز ۱۳مرداد ماه در مجموع ۴۸پرواز انجام شده که ۳۸ پرواز را هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

سهم شرکت ایران‌ایر در عملیات حج تمتع امسال به ۷۵ درصد رسیده است/عملکرد هما قابل قبول است

وی ادامه داد: در همین تاریخ ۱۲ هزار و ۴۱۸ مسافر از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی به سرزمین وحی اعزام شده اند و در روزهای آتی به صورت روزانه حجم بیشتری از مسافران انتقال خواهند یافت.

عابدزاده با اعلام اینکه پروازهای رفت حجاج تا تاریخ ۴ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، توضیح داد:کل پروازهایی که برای انتقال حجاج انجام می‌شود حدود ۲۶۳ پرواز است که بیشتر آن از طرف هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی پرواز هم توسط شرکت سعودی -عربی انجام می‌شود.

به گفته ی رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سهم شرکت ایران‌ایر در عملیات حج تمتع امسال به ۷۵ درصد رسیده است.

بیش از ۶۹ هزار مسافر با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عازم مکه می‌شوند

وی توضیح داد: از ۸۵ هزار نفر جمعیت اعزامی به بیت الله الحرام بیش از ۶۹ هزار مسافر از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعزام می شوند که گویای سهم بالای ۷۰ درصدی ایران ایر است.

عابدزاده در خصوص ارزیابی خود از انجام پروازهای حج امسال، گفت: با وجود اینکه اطلاع رسانی به ایران ایر برای جابجایی این حجم مسافر خیلی دیر صورت گرفته است اما عملکرد هما قابل قبول است.

وی ادامه داد: تا امروز تعدادی از مسافرانی که از سوی ایران ایر به عربستان سعودی اعزام شده‌اند جزو سهمیه شرکت‌های عربستانی بودند که توسط هما جابجا شده اند. از آنجایی که برنامه ریزی در حداقل زمان صورت گرفت و بار اضافی بر دوش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گذاشته شد، در صورت تاخیر در انجام پروازها از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی خبر داد که مجموع فرودگاههای کشور برای ارائه سرویس‌های منظم آمادگی دارند و با ابراز امیدواری از اینکه مردم بتوانند سفر راحتی به سرزمین حج داشته باشند، ادامه داد: امیدواریم مردم شرایط خاص امسال را درک نمایند.

رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین گفت: از همه ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام حجاج استفاده می شود.

نظر شما