شناسهٔ خبر: 41780 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در کمیته فنی یک شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران انجام شد:

بررسی فرآیند رسیدگی به درخواست‌های طرح شده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان‌ها

جلسه فرآیند رسیدگی به درخواست‌های طرح‌شده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان‌ها با هدف بهبود گردش کار به منظور کامل‌شدن فعالیت‌های شورای برنامه‌ریزی استان‌ها در کمیته فنی یک شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی شد تا پس از تایید در دستور کار شورای‌عالی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست بررسي فرآیند رسیدگی به درخواست‌های مطروحه در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان‌ها، در کمیته فنی شماره يك شورای‌عالی شهرسازی و معماری ايران، برگزار شد.

به گفته نیکخواه دبیر کمیته فنی یک شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، هدف از این نشست، بهبود گردش کار به منظور کامل‌تر شدن فعالیت‌های شورای برنامه‌ریزی استان بود تا پس از تاييد در دستور کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ايران قرار گيرد. در گردش کار پیشنهادی هر دستگاهی در استان، ضروریات مربوط به زیرگروه‌های خود را کنترل نموده تا منجر به ارائه‌ کامل طرح‌ها شود.

طبق ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارگروه‌ها به منظور پیش‌برد اهداف و انجام وظایف شورا در هشت گروه تخصصی مشورتی در همه‌ استان‌ها تشکیل می‌شوند که کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی يكي از اين کارگروه‌ها است. این کارگروه وظایف متعددی دارد كه در حال حاضر گردش کار مربوط به اين وظايف گاهاً در استان‌هاي مختلف متفاوت است.

به گفته نیکخواه، به منظور ایجاد وحدت‌رویه اجرایي کارگروه‌ها در استان‌های کشور، رعایت تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی از طریق تسریع در بررسی و یا رسيدگي به درخواست متقاضیان، ساماندهی ساخت و سازها و تاکید بر سیاست‌های طرح‌های فرادست، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به اجرای طرح‌های تولیدی و خدماتی از طریق حذف مراحل اضافی و غیرضروری، اختلاف چارت سازمانی موجود ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها با چارت سازمانی مصوب و تبدیل حوزه‌های شهرسازی و معماری به دفتر فنی شهرها، فرآیند گردش کار جدیدی پیشنهاد شد.

 در صورت تصویب این طرح در شورایعالی شهرسازی و معماری ايران، فرآيند بررسس و تصويب طرح‌ها با سرعت و دقت بيشتری انجام خواهد گرفت.

گفتنی است، کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی با بررسی و مقایسه چارت سازمانی موجود و چارت سازمانی مصوب، کمبود نیروی انسانی در حوزه‌های شهرسازی ادارات كل راه و شهرسازی را یکی از چالش‌های مهم عنوان نموده و در این راستا پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

نظر شما