شناسهٔ خبر: 4180 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد:

برقراری پروازهای بحرین – شیراز بعد از چهار سال توقف/ آغاز عملیات ساخت ترمینال خارجی فرودگاه شیراز در انتظار تعیین پیمانکار

پرواز هواپیما مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از برقراری پروازهای بحرین – شیراز بعد از حدود ۴ سال توقف این مسیر پروازی خبر داد و گفت: هفته‌ای ۸ پرواز رفت و برگشت در این مسیر انجام می‌شود.

حميدرضا سيدي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افزایش پرواز‌های بحرین – شیراز توسط شركت هواپيمايي گلف اير خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این مسیر پروازی حدود ۴ سال متوقف شده بود اخیرا پروازهای این مسیر با ۸ پرواز رفت و برگشت در هفته با هواپيماي ايرباس ۳۲۰ برقرار شد.

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت هواپیمایی آسمان که پروازهای مسیر شیراز-دبی- شیراز را انجام می‌داد این مسیر پروازی توسط شركت هواپيمايي ماهان به صورت روزانه از شهریورماه امسال راه‌اندازی شد؛  البته هواپیماهای ایرباس ۳۲۰ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر شیراز-دبی- شیراز جایگزین هواپیماهای فوكر ۱۰۰ در این مسير پروازی شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس به پروژه هاي در حال انجام و همچنين برنامه هاي آتي فرودگاه شيراز اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه شهر شيراز سالانه پذيراي خيل عظيم مسافراني است كه براي بازديد از اماكن تاريخي-فرهنگي و انجام امور درماني به اين شهر سفر مي‌كنند بنابراين احداث ترمينال بين المللي اهميت ويژه اي دارد و در اولويت برنامه هاي آتي اين فرودگاه قرار گرفته است. با مساعدت رياست هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور هزينه ۱۰۰ ميليارد توماني ترمينال بين المللي تامين شده است که پس از تعيين پيمانكار ذي‌صلاح عمليات اجرایی این ترمینال طبق برنامه انجام خواهد شد. ترمينال فعلي پروازهاي خارجي كه از چند سوله تشكيل شده و مربوط به اوايل انقلاب است تبديل به ترمینال باری خواهد شد.

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت پارکینگ خودروها در فرودگاه

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ادامه داد: به منظور ساماندهي وضعيت پارك خودروها و تسهيل در رفت و آمد مسافران نیز پروژه احداث پاركينگ طبقاتي به متراژ حدود ۲۹ هزار متر مربع به روش  BOTاز ۲ سال پيش آغاز شد اين پاركينگ داراي ۵ طبقه و ظرفيت ۷۵۰ موقعيت پارك خودرو است و هم اكنون با بيش از ۹۵ درصد پيشرفت فيزيكي در حال احداث است.

وی اضافه كرد: ترمينال قديمي پروازهاي داخلي به مساحت ۷ هزار متر مربع داراي سازه سوله اي مربوط به ۵۰ سال قبل بود كه به تاييد كارشناسان اداره ساختمان شركت فرودگاههاي كشور از استحكام لازم نيز برخوردار نبود بنابراين طي ۲ سال گذشته توسعه سالن عمومي و قسمت ورودي ترمينال پروازهاي داخلي به متراژ حدود ۱۰ هزار متر مربع با سرمايه گذاري بخش خصوصي و به روش BOT و بخش هايي از سالن عمومي و ترانزيت داخلي به مساحت حدود ۴۵۰۰ متر مربع با هزينه ۵۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور در حال انجام است كه مساحت ترمينال جمعا به ۱۶ هزار متر مربع افزايش می‌یابد.

سيدي افزود: با توجه به حجم بالاي پرواز در فرودگاه شيراز و كمبود موقعيت پارك هواپيما، توسعه پاركينگ هواپيما(اپرون) و بهسازي و تعويض روكش آسفالت باندهاي ۲۹ راست و چپ در دستور كار قرار گرفت كه در مجموع هزينه اي بالغ بر ۳۰۰ ميليارد ريال در بر خواهد داشت كه از محل اعتبارات شركت فرودگاههاي كشور تامين خواهد شد.

وي گفت: پروژه احداث ساختمان پليس فرودگاه به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي و ساختمان ايمني زميني به مساحت ۱۸۰۰ مترمربع با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد، با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور در حال احداث است./

نظر شما