شناسهٔ خبر: 41806 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

راهسازی زیلایی نادرترین پروژه روستایی در کشور است

محور زیلایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه جاده ارتباطی زیلایی از بزرگترین پروژه ‌‌‌های عمرانی راهسازی روستایی است که در کشور نادرترین پروژه محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد، محمدعلی علیمردانی با بیان این مطلب افزود: این محور کاملا به سمت چهار ‌محال و بختیاری باز شده و امکان تردد بارهای سنگین نیز در محور وجود دارد.

وی با بیان اینکه که این منطقه در چند سال گذشته از محروم‌ترین نقاط استان بوده است، گفت: ۳۵  کیلومتر جاده‌سازی در این منطقه کار شده و مشکل‌ترین پروژه در راهسازی کشور بوده است.

علیمردانی این پروژه جاده‌سازی را یک الگوی راهسازی در کشور عنوان کرد و گفت: حدود ۱۶ کیلومتر انشعابات باقی‌مانده طرح نیز به مناقصه رفته و عملیات اجرای آن به زودی شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند، افزود: مردم منطقه در گذشته مجبور بودند برای رساندن خود به مرکز استان ساعت‌ها راهپیمایی کنند و با تدابیر وزارت راه و شهرسازی و مسئولین استان با اختصاص اعتبار ویژه توسط وزارت راه و شهرسازی توانستیم این امر را محقق کنیم و به سرانجام برسانیم.

علیمردانی تصریح کرد: اعتبار صرف شده برای این ۳۵ کیلومتر ۱۷ میلیارد تومان است و انشعابات نیز حدود هفت میلیارد اعتبار اولیه دارد که در آینده اضافه می‌شود. تا دو ماه آینده اجرای انشعابات و بهسازی محور آغاز می‌شود.

 

نظر شما