شناسهٔ خبر: 41918 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

افزایش ۳۵ درصدی عملیات کانتینری در بندرشهید رجایی/ رشد محسوس جابه‌جایی کانتینرهای ترانشیپی

تجهیزات بندر شهید رجایی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۹۰۵ هزار TEU کانتینر در چهار ماه نخست امسال در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، الله مراد عفیفی پور با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۶۳۲ هزار TEU کانتینر پُر (دارای بار) جا‌به‌جا شده در این مدت، ۱۶۰ هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بود که رشد ۲۷ درصدی در این زمینه داشت.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: در این مدت ۱۲۸هزار TEU کانتینر مربوط به محموله های صادراتی با رشد دو درصدی و ۲۵۰هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی با افزایش ۲۸ درصدی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعداد کانتینرهای ترانشیپی (انتقال کالا از یک وسیله حمل به ‌‌وسیله حمل دیگر) در بندر شهید رجایی را حدود ۹۳ هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابه‌جایی این گونه کالا در چهار ماه اخیر ۱۱۵ درصد افزایش داشته است.

بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران است که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما