شناسهٔ خبر: 42005 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملارد خبر داد:

خط‌کشی ۶۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شهرستان ملارد

خط‌كشي آسفالت مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملارد در استان تهران گفت: ۶۰ کیلومتر خط‌کشی گرم در محورهای تحت پوشش اداره راه ملارد اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، فرامرز کرمی مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان با اشاره به اهمیت خط‌کشی جاده‌ها در زمینه ایمنی گفت: برای تسهیل تردد وسایل نقلیه، ۶۰ کیلومتر خط‌کشی گرم در محورهای تحت پوشش اداره راه  ملارد اجرا شد.

وی افزود: خط‌کشی میزان ایمنی و دید در شب را تا حد زیادی افزایش داده و سبب هدایت رانندگان در مسیر خود و نظم ترافیکی می‌شود.

کرمی اضافه کرد: با توجه به خرابی و نشست‌هایی که در سطح رویه آسفالت در محور چیتگر وجود داشت، عملیات لکه‌گیری هندسی فنی این محور در دستور کار این اداره قرار گرفت؛ و اجرای لکه‌گیری هندسی و روکش به طول ۱۰ کیلومتر صورت پذیرفت.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملارد ادامه داد: ۱۷۰ عدد مورد نصب علائم اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی در راه‌های تحت پوشش این شهرستان شامل محورهای امام حسین، اخترآباد و شش و همچنین  نصب چراغ چشمک‌زن سه خانه‌ای  در روستای ویلا دشت  به اجرا در آمده است.

وی در گفتگو با گزارشگر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبین موتورسیکلت اظهار کرد: با توجه به اهمیت ارتقای تردد کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای موتورسواران و همچنین ایمنی تردد وسایل نقلیه، طرح ارتقای ایمنی راکبین موتورسوار با همکاری پلیس‌راه ملارد –صفادشت  برگزار و به تعدادی از راکبین آموزش لازم و در پایان از طرف اداره کل به موتورسواران کلاه ایمنی اهدا گردید.

کرمی با بیان اینکه در محور صفادشت –ملارد تصادفات زیادی حادث گشته گفت: با همکاری فرمانداری، شهرداری و مسئولین شهرستان پیگیری و  دوربرگردان این محور را مسدود نمودیم.

مسئول راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملارد تصریح کرد: اجرایی عملیات چیپ سیل روکش (روکش حفاظتی آسفالت) به طول ۵۸ کیلومتر در محورهای اخترآباد، شش، قپچاق، بیدگنه، خوشنام، کوشکک، فرخ‌آباد، امیرآباد و حاجی‌آباد اجرا شده است.

گفتنی است عملیات چیپ سیل به‌صورت اجرای یک‌لایه قیر به همراه پخش یک‌لایه ماسه روی آن صورت می‌گیرد که می‌تواند سطح راه‌ها را ضد آب و غیرقابل نفوذ کرده و به‌علاوه در درزگیری ترک‌هایی با شدت کم و افزایش مقاومت در برابر سرخوردگی نیز کارایی دارد. با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودن چیپ سیل و همچنین سیاست‌های مبنی بر حفظ محورها با کمترین هزینه، اجرای پروژه‌های چیپ سیل یکی از بهترین روش‌های مرمت و نگهداری راه‌ها است.

نظر شما