شناسهٔ خبر: 42103 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طی ارسال نامه‌ای اعلام شد:

انجمن شركت‌های راهسازی ايران خواستار حضور مجدد آخوندی در وزارت راه و شهرسازی شدند

بیانیه انجمن شركت‌های راهسازی ايران طی ارسال نامه‌ای به ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حمایت خود را  از حضور مجدد عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در دولت دوازدهم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی انجمن شركت‌های راهسازی ايران طی ارسال نامه‌ای به ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه تغییر مسئولیت‌های زودهنگام در وزارتخانه‌های اجرائی بر مشكلات این وزارتخانه‌های مهم و تاثیرگذار می‌افزاید حمایت خود را از حضور مجدد عباس آخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در دولت دوازدهم اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر محمدرضا رضایی کوچی

ریاست محترم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

ضمن آرزوی موفقیت‌های بیشتر آن سرور گرامی در خدمت به میهن اسلامی، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای منافع ملی کشور و اقتصاد مقاومتی و تشکر از توجهی که آن بزرگواران نسبت به نظارت کلی بر امور مملکت مبذول می‌دارند، مراتب زیر به استحضار می‌رسد:

۱-آنچه مرقوم می‌شود بر مبنای ۵۵ سال تجربه در امر راه و راهسازی کشور بوده، وجدانا در راستای منافع ملی کشور تقدیم می‌شود.

۲- هرچند وظیفه نظارتی کلیه امور مطابق فرمایش حضرت امام خمینی‌(ره) که فرمودند: "مجلس در رأس امور است" با آن بزرگان می‌باشد ولی جسارتا یادآور می‌شود که: " انتظارات هم باید متناسب با امکانات باشد".

۳- مسئولین محترم  وزارت راه و شهرسازی در سایه حمایت‌های دولت خدمتگزار از بخش خصوصی توانسته‌اند علیرغم کمبود بودجه لازم با کمک مصوبه‌های آن مجلس محترم و استفاده از انتشار اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی، مطالبات معوقه پیمانکاران مربوطه که از دولت قبل به ارث برای دولت فعلی مانده بود، سروسامان داده و سازندگی در احداث زیربناهای توسعه را شکوفا نگه دارند.

و در این راستا در ۴ سال گذشته وزارت راه و شهرسازی در قسمت‌های راه و راهسازی موفق به:

الف: تنظیم و برقراری ساختاری نقش‌آفرین در قسمت‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی و قرار دادن افراد متعهد و با تجربه در پست‌های مختلف اجرائی بوده است.

ب: همكاری شایسته در كلیه نهادهای وابسته از جمله حسن رابطه با پیمانكاران سخت‌كوش و پرتلاش در احداث زیربناهای توسعه و حفظ اشتغال موجود در كشور

ج: اجرا و نگهداری زیرساخت‌های توسعه در این دوره به شرح زیر:

۱-۸۰۰ كیومتر خط دوم و بازسازی ۳۷۰ كیلومتر از شبكه ریلی.

۲-احداث ۲۲۰ كیلومتر آزادراه (از طریق مشاركت بخش خصوصی)، ۳۳۰۰ كیلومتر بزرگراه، ۳۰۰۰ كیلومتر راه اصلی و ۶۰۰۰ كیلومتر راه فرعی و روستایی

۳-بهسازی و آسفالت ۱۰۰۰۰ كیلومتر از راه‌های ساخته شده قبلی در كشور

۴-برقراری سیستم‌های نظارتی و كنترلی ترافیك

۵-بهسازی و توسعه ۲۸ فرودگاه

۶-پیشرفت محسوس در سایر امور هوائی و دریایی كشور و مناطق و بنادر آزاد خصوصا صنعت هوانوردی

سروران بزرگوار:

به تجربه شاهد آن هستیم تغییر مسئولیت‌های زودهنگام در وزارتخانه‌های اجرائی بر مشكلات این وزارتخانه‌های مهم و تاثیرگذار افزوده و بدین جهت ضروریست از وارد آمدن شوك به برنامه‌های اجرائی زیرساختی توسعه كشور كه در حال حاضر روند مطلوبی را سیر می‌كند. پرهیز نمائیم.

امید است آنچه از دل برآمده، لاجرم بر دل نشسته و مورد توجه خاص آن سروران فرهیخته قرار گیرد.

از دقت‌نظر آن بزرگواران و اخذ تصمیم شایسته قبلا سپاسگزاری می‌شود.

با اميد به توفيق الهی

دبير- علی آزاد

انجمن شركت‌های راهسازی ايران

نظر شما