شناسهٔ خبر: 42116 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نریمان خبر داد:

آغاز مطالعات ۱۰ شهر جدید در کشور/ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، مهم‌ترین رویکرد وزارت راه و شهرسازی در ایجاد نسل نوی شهرهای جدید

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مطالعات ۱۰ شهر جدید در حال انجام است که از این تعداد، شهرهای تیس، جاسک، تابناک، پارسیان، سیراف و پارس در سواحل مکران قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: مطالعات ۱۰ شهر تحت عنوان نسل نو شهرهای جدید آغاز شده است. بعضی از این شهرها مثل "تیس" به مرحله تصویب در شورای عالی شهرسازی رسیده است. برخی دیگر نیز در شوراهای برنامه ریزی استان‌ها و بعضی دیگر توسط مشاوران در مرحله مکان یابی هستند. پیشرفته ترین آنها شهر "تیس" در منطقه مکران سواحل دریای عمان بین چابهار و کنارک است که ان‌شاءالله جزو اولین اقدامات دولت دوازدهم خواهد بود که به مرحله اجرا می رسد.

وی افزود: رویکرد ما در ارتباط با شهر "تیس" این است که از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص افق جمعیت "تیس" گفت: تیس فعلا به عنوان شهر گردشگری و مسکونی توامان دیده شده است. یک اصلاحیه هم در حال بررسی داریم که در شورای عالی شهرسازی انجام شود. معمولا شهرهای جدید را برای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت طراحی می کنیم ولی پتانسیل تیس این است که تا ۲۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد.

نریمان تصریح کرد: به علت توسعه بندر چابهار که منجر به اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۱۵ هزار نفر می شود و وجود کارخانه پتروشیمی از ما درخواست کردند که برای ۶۰۰۰ نفر واحد مسکونی بسازیم؛ زیرا با توجه به حاشیه نشینی که در منطقه چابهار اتفاق افتاد برای پاسخگویی به این مساله، شهر "تیس" طراحی شد که بتوانیم مساله حاشیه نشینی، نیاز واحدهای مسکونی، توسعه بندر چابهار، طرحهای تولیدی در رابطه با پتروشیمی و سایر طرحهای صنعتی را به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که با توجه به مغفول ماندن سواحل مکران آیا شهرهای دیگری در این منطقه احداث می کنید، گفت: بله قطعا، ما در سواحل مکران صرفا به "تیس" اکتفا نکردیم و شهرها جدید جاسک، تابناک، پارسیان، سیراف و پارس را هم در دست مطالعه داریم.

نظر شما