شناسهٔ خبر: 42133 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بیانیه موسسه احیاگران بافت استرآباد:

اندیشه ایرانشهری آخوندی خونی تازه در رگ‌های شهرهای ازنفس افتاده تزریق كرد

دفتر بهسازی موسسه احیاگران بافت استرآباد و دفتر بهسازی و احیای بافت تاریخی گرگان دربیانیه‌ای با حمایت از انتخاب عباس آخوندی برای تصدی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم تاکید کرد که اندیشه ایرانشهری آخوندی خونی تازه در رگ‌های شهرهای ازنفس افتاده تزریق كرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، موسسه احیاگران بافت استرآباد و دفتر بهسازی و احیای بافت تاریخی گرگان در بیانیه‌ای با حمایت از انتخاب عباس آخوندی برای تصدی مسئولیت وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم تاکید کرد که اندیشه ایرانشهری آخوندی خونی تازه در رگ‌های شهرهای ازنفس افتاده  تزریق كرده است.

در این بیانیه آمده است:

محضر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

عرصه معماری و شهرسازی كشورعزیزمان ایران طی سالیان گذشته، در طوفانی از سردرگمی و بی‌خردی در عرصه سیاست‌گذاری و اجرا روبرو بود. به نحوی كه شهرها روز به روز خالی از سرزندگی و آثار مصنوع تهی از هویت می‌گشتند و این روند در دستكم شصت سال اخیر سیمای شهرها را دور از ایرانیت و جدای از شاخص‌های هویت‌مند اسلامی كرده بود.

پراكندگی و تعدد دستگاه‌های سیاست‌گذار و مجری و سردرگمی و عدم توجه و اهتمام دولت به این مقوله می‌رفت كه به یكباره امور شهرها را دچار گسست كامل كند و اندك بارقه‌های باقی‌مانده هویت‌مند شهرها را نیز از بین ببرد.

در این میانه، حضور دانشمند محترم دكتر عباس آخوندی بر مصد وزارت راه و شهرسازی و اهتمام ویژه به گفتمان سازی و تلاش در جهت ارتقای مباحث نظری خصوصا در طرح و بسط و تعریف اندیشه ایرانشهری خونی تازه در رگ‌های شهرهای ازنفس افتاده این سرزمین تزریق كرد و با علم و عمل ایشان و مجموعه اساتید گرانقدری كه به عنوان معاونین حوزه عمران و بهسازی شهری، شهرسازی، مسكن و ساختمان و... منصوب نمودند و كمك به بسترسازی و نهادسازی در واحهای كوچك علمی و تخصصی جهت پیش‌برد اهداف بازآفرینی شهری و استفاده هدفمند و واقعی از مشاوره اساتید مجرب تغییر و تحول اساسی  در حوزه شهرسازی و ارتقای كیفیت فضاهای عمومی و توجه ویژه به بافت‌های تاریخی شهرها شده است كه مجموعا تحولات مثبت و تحول آفرین را به عنوان نمونه در طرح پایلوت كشوری بازآفرینی بافت تاریخی گرگان شاهد هستیم.

حال كه با حسن اعتماد ریاست محترم جمهور، دكتر آخوندی به شایستگی، جهت تكمیل و به ثمر رساندن اقدامات خود جهت دوره آتی نیز بعنوان وزیر پیشنهادی مرفی شده است، شایسته است نمایندگان خردمند مردم در مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد دوباره، ایشان را در پیاده‌سازی اندیشه ایرانشهری در سرزمین مادری یاری رسانند.

توفیق روزافزون همه خدمت‌گذران به این آب و خاك را از درگاه احدیت خواستاریم.

موسسه احیاگران بافت استرآباد

دفتر بهسازی و احیا بافت تاریخی گرگان

نظر شما