شناسهٔ خبر: 42142 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دکتر روحانی در مجلس اعلام کرد:

آقای آخوندی فردی پرتلاش و دارای برنامه‌های خوبی است/ بافت فرسوده، مهم‌ترین میدان حل مشکل مسکن خواهد بود/ شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه راه، راه‌آهن، بنادر و هواپیمایی هستیم

روحانی دکتر روحانی با تأکید براینکه مسکن مهم‌ترین بخش مورد پیگیری در دوره جدید خواهد بود گفت: امیدوارم بتوانیم از وجود آقای آخوندی با تخصص‌ها، لیاقت، نشاط و فعال بودنشان در دولت دوازدهم به ویژه در زمینه‌های اقتصادی استفاده کنیم و شاهد خلاص شدن هرچه سریع‌تر از طرح مسکن مهر و ورود به سایر بخش‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حجت‌الاسلام حسن روحانی ضمن حضور در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه دوازدهم در مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم و معرفی وی در این سمت در دولت دوازدهم بیان کرد: آقای آخوندی در دولت گذشته فردی بسیار فعال بودند، اولین مسئله‌ای که ما در دولت آینده به جد پیگیر خواهیم شد مسئله مسکن خواهد بود.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد من مسکن از طریق خاصی با همکاری بخش خصوصی قابل حل بوده و مهم‌ترین میدان حل آن نیز بافت فرسوده است گفت: قطعا احداث ساختمان‌هایی در بیابان بدون بهره‌مندی از هیچگونه امکانات روبنایی و زیربنایی فایده‌ای نداشته و ما باید این اقدام را در بافت فرسوده که دارای تمامی خدمات چون آب، برق، گاز و ... است انجام دهیم.

به گفته رئیس جمهوری نوسازی ساختمان‌های کهنه نه تنها مشکل اهالی آن منطقه را حل می‌کند بلکه مسکن مورد نیاز سایر افراد را نیز در کشور تأمین خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش ضمن ابراز امیدواری نسبت به این که شاهد حرکات خوبی در بخش مسکن طی دولت دوازدهم خواهیم بود گفت: قطعا در این دوره شاهد هماهنگی خوبی بین شهرداری و شورای شهر جدید منتخب و وزارت راه و شهرسازی خواهیم بود، مشکلی که در دولت قبل همواره به چشم می‌خورد.

دکتر روحانی همچنین اضافه کرد: در دولت یازدهم شاهد انجام اقدامات خوبی در حوزه راه، راه‌اهن، بنادر و هواپیمایی بودیم که آقای آخوندی فردی پرتلاش و دارای برنامه‌های خوب در این بخش‌ها بودند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در حال حاضر می‌بینیم که چابهار طی ۴ سال گذشته دارای نشاط اقتصادی و اینچه‌برون از طریق راه‌اهن به شمال متصل شده است، امید است که در سال‌های پیش‌رو شاهد بهره‌برداری از راه‌اهن چابهار-زاهدان-خراسان نیز باشیم.

وی درباره وضعیت ریلی ۵ استان فاقد خط ریلی نیز بیان کرد: این ۵ استان یا در این مدت به شبکه ریلی کشور متصل شده و یا به زودی متصل خواهند شد که کار بسیار مهم و بزرگی به شمار می‌رود.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید براینکه طی دولت یازدهم فعالیت‌های مهمی در حوزه جاده‌ای، آزادراهی به ویژه در آزادراه تهران-شمال انجام شده است گفت: خوشبختانه امروز بخشی از این محور که از هر سه بخش دارای معضل بود به اتمام رسیده و بخشی دیگر دارای پیشرفت بسیار خوبی است.

رئیس جمهوری همچنین در اشاره به حوزه هوایی نیز بیان کرد: می‌توانیم بگوییم که طی دولت قبل سرانجام موفق به شکستن تابوی خرید هواپیما در این بخش شدیم، توانستیم با یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی جهان قراردادهایی را امضا کنیم، حال این سؤال مطرح است که چگونه افرادی از خرید هواپیمای ۱۰ سال کارکرده در یکی از کشورهای آفریقایی که با سه برابر قیمت و منت خریداری شده است خوشحال می‌شوند ولی از سوار شدن بر هواپیمایی نو که بدون وارد شدن فشاری به بودجه کشور تهیه شده و از لحاظ عزت ملی برای ما بسیار ارزشمند است خشنود نمی‌شوند؟ امری که قطعا بسیار مهم و بزرگ به شمار می‌رود.

دکتر روحانی همچنین خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم از وجود آقای آخوندی با تخصص‌ها، لیاقت، نشاط و فعال بودنشان در دولت دوازدهم به ویژه در زمینه‌های اقتصادی استفاده کنیم و شاهد خلاص شدن هرچه سریع‌تر ایشان از طرح مسکن مهر و ورود به سایر بخش‌ها باشیم.

به گفته رئیس جمهوری مواردی از جمله پیشرفت بخش صنعت ساختمان، هدایت بخش مسکن به سمت مسکن مناسب برای اقشار متوسط و نیازمند، حاشیه‌نشینی، توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای، تسریع بازسازی ناوگان هوایی، تقویت بنادر، ارتقای ایمنی شهرسازی و مطالعات محیط زیستی و همچنین تقویت بخش مشارکت با بخش خصوصی از مهم‌ترین مطالبات دولت دوازدهم از وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود./

نظر شما