شناسهٔ خبر: 42165 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر شهید رجایی برگزار شد:

جزئیات برگزاری سمینار آموزش همگانی گرمازدگی در بندر شهید رجایی

همایش سمینار آموزش همگانی گرمازدگی با استقبال گسترده کارکنان بندر شهید رجایی و فعالان بخش خصوصی شرکت‌های مستقر در این بندر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در ابتدای این سمینار، هوشنگ محمدرضایی مسئول مرکز HSE و آتش‌نشانی بندر شهید رجایی توجه به مسائل محیط کاری کارگران و ایجاد یک محیط ایمن، مناسب و راحت برای آن‌ها را از بزرگ‌ترین اهداف این بندر عنوان کرد و افزود: حساسیت نسبت به شرایط جوی محیط کار نیز به عنوان یکی از عوامل فیزیکی در این رابطه در اولویت برنامه‌های مسؤولین این بندر قرار دارد.

محمدرضایی با بیان اینکه به لحاظ شرایط جوی حاکم بر استان هرمزگان ۸ ماه از سال گرما بر جغرافیایی این استان حاکم است، گفت: این شرایط در محیط‌های کاری که همراه با آلاینده‌های محیطی نیز هست منجر به افزایش بیماری‌های شغلی و حوادثی از قبیل گرمازدگی در بنادر شده است.

محمدرضایی با اشاره به تأکیدات مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مبنی بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به منظور ارتقای دانش شاغلین در بندر شهید رجایی در زمینه مواجهه با گرمازدگی و راه‌های کنترل آن خاطرنشان کرد: بندر شهید رجایی یک شهر بزرگ اقتصادی است که صدها شرکت بزرگ و کوچک و حدود ۱۲ هزار نفر در این مجموعه عظیم بندری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به رسالت مراکز HSE شرکت‌ها در خصوص شناسایی و کنترل به موقع مخاطرات و عوامل زیان‌آور محیط کار در راستای پیشگیری از بروز حوادث و بیماری‌های شغلی، از همکاری شرکت‌های مستقر در بندر پیرامون ارتقاء و بهبود وضعیت HSE قدردانی کرد.

مسئول مرکز HSE و آتش‌نشانی بندر شهید رجایی در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با خطرات مربوط به عدم رعایت ضوابط ایمنی و جنبه‌های بارز محیط‌زیستی در بندر، بر لزوم ارتقاء سطح آگاهی پرسنل و فرهنگ‌سازی مباحث مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست تأکید کرد.

لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این سمینار که با حضور پرشور کارکنان حوزه عملیاتی و اداری شرکت‌های مستقر در بندر شهید رجایی مواجه شد، مجید علیزاده استاد برجسته ایمنی و سلامت شغلی، مطالب مفید و کاربردی را در خصوص عوارض و بیماری‌های ناشی از گرما، آمادگی در مواجهه با بیماری‌های شغلی، نمایانگرهای تنش گرمایی، روش‌های عمومی کنترل گرما در محیط کار و کمک‌های اولیه جهت خدمات‌دهی به فرد مبتلا به استرس‌های حرارتی ارائه کرد.

همچنین، در پایان سمینار نیز سؤالاتی پیرامون مباحث ارائه شده، مطرح و به شرکت‌کنندگانی که به این سؤالات پاسخ صحیح دادند، به قید قرعه جوایزی اهداء شد.

نظر شما