شناسهٔ خبر: 42203 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران:

سازمان بنادر و دریانوردی تنها مرجع صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق ساحلی است

سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: بر اساس قانون مصوب سال ۱۳۴۸ و الحاقیه‌های بعدی آن، سازمان بنادر و دریانوردی تنها مرجع صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق ساحلی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، سیاوش رضوانی روز سه‌شنبه در آئین گشایش دوره آموزشی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) با اعلام این مطلب افزود: سند ICZM یک سند فرا بخشی است که با مشارکت ۱۸ ارگان و ۸ مشاور تدوین و از سال ۹۲ به استانداران مناطق ساحلی کشور ابلاغ شد.

 وی افزود: مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، نقشه راه و اصول صحیح مربوط به استفاده پایدار از سواحل را با نگاه دریا به ساحل مشخص می‌کند.

 رضوانی یادآور شد: این طرح با توان سنجی مناطق ساحلی و در نظر گرفتن ملاحظات پدافند غیرعامل، محیط‌زیست و اسناد بالادستی همچون آمایش سرزمین و ... نقشه کاربری مطلوب از نوار ساحلی را ارائه می‌دهد.

 در ادامه دکتر رضا احمدیان و دکتر افشین دانه‌کار از مشاوران سازمان بنادر و دریانوردی در بخش مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور به تبیین مفاهیم و موضوعاتی از قبیل تعریف و جایگاه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی، مرزبندی و تقسیمات مدیریتی سواحل، تعیین خطوط ساحلی، پهنه‌بندی مخاطرات محیطی، مدیریت محیط‌زیستی سواحل، چشم‌انداز، اهداف، راهبردها، ملاحظات سیاسی، امنیتی، کاربری زمین‌های ساحلی، پهنه‌بندی ساحلی و غیره پرداختند.

 گفتنی است دوره آموزشی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) با حضور مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و دستگاه‌های اجرایی و قضایی شهرهای ساحلی استان مازندران روز سه‌شنبه ۲۴ مردادماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار گردید.

نظر شما