شناسهٔ خبر: 42208 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پروانه سلحشوری:

استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی بانوان در وزارت راه و شهرسازی/ اعتماد آخوندی به مدیران زن جای تقدیر دارد/ اقدامات امور بانوان وزارت راه و شهرسازی نتایج قابل توجهی داشته است

پروانه سلحشوری یک نماینده مجلس با بیان اینکه عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل و اعتماد وی به مدیران زن، جای تقدیر دارد، گفت : عده ای به جای تحسین وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، با عملکرد وی مخالفت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروانه سلحشوری درباره عملکرد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات آخوندی در طول چهار سال گذشته استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی بانوان در این وزارتخانه است. اخیرا خانم شرف بافی به عنوان مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر انتخاب شد که این موضوع در دنیا سابقه ندارد و وی اولین زنی است که توانسته در راس یک ایرلاین ملی قرار بگیرد. این نشان دهنده اعتماد آقای آخوندی به مدیریت زنان است.

وی با بیان اینکه البته عرصه فعالیت زنان در وزارت وزات راه و شهرسازی تنها محدود به این مورد نمی شود و در برخی از حوزه ها زنان مدیریت آن را بر عهده دارند، ادامه داد: اخیرا در وزارت راه وشهرسازی پروژه مطالعاتی بسیار عمیقی در حوزه ارتباط بین شهرسازی و نیازهای زنان در جامعه و امکاناتی که این حوزه می تواند در اختیار زنان قرار دهد و نقشی که زنان می توانند در شهرسازی داشته باشند، انجام شده است.

این عضو کمیسیون فرهنگی با تاکید بر اینکه همچنین اقدامات مشاور امور بانوان وزیر راه و شهرسازی نتایج قابل توجهی داشته که این تلاش ها قابل تقدیر است،به ایلنا، گفت: کمتر وزارتخانه‌ای در حوزه زنان چنین اقدامات علمی و گسترده‌ای انجام داده و چندین پست مدیریتی در سطح عالی را در اختیار بانوان توانمند کشور قرار داده است.

سلحشوری با اشاره به حوادث حمل و نقلی در چهار سال گذشته اظهار داشت: هر چند که شاهد یک حادثه ریلی تلخ در سال گذشته بودیم اما باید توجه داشته باشیم که تعداد سوانح جاده‌ای که سالانه کشته‌های بسیار زیادی را به جای می‌گذارد در طول چهار سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: اینکه در دوران وزارت آقای اخوندی شاهد سانحه حمل و نقلی بودیم به این معنا نیست فقط در دوران مدیریت وی این سوانح رخ داده است، یادمان نرود که در دولت نهم و دهم شاهد سقوط 9 فروند هواپیمای مسافری بودیم و میزان کشته های تصادفات جاده ای هم بسیار بالا بود. آیا در آن دوران هم مسئولی بابت این سوانح استعفا داد؟

این نماینده مجلس با بیان اینکه معتقدم آخوندی در دولت دوازدهم باید اهتمام و توجه ویژه ای به بخش حمل و نقل ریلی داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم نوسازی ناوگان هوایی کشورمان بوده حال برخی ها به جای اینکه از این اقدام اقای آخوندی تقدیر شود و وی را تحسین کنند، مخالف عملکردش هستند.

سلحشوری اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته اقدامات قابل توجهی برای جذب سرمایه گذاران خارجی در بخش احداث و تکمیل زیرساخت های کشورمان انجام شده است و اما در بخش سرمایه گذاری در حوزه راه های روستایی و حوزه های مربوط به آن باید دولت از وزارتخانه های عمرانی حمایت کند.

وی درباره اولویت‌های آخوندی در دولت دوازدهم گفت: معتقدم آقای آخوندی پس از ابقا، در حوزه مسکن باید اولویت را به سامان بخشی بافت‌فرسوده و حاشیه نشینی اختصاص دهد. باید توجه داشته باشیم که موضوع حاشیه نشینی یک مساله چند بعدی است و نه تنها یک معضل ساخت بلکه یک مشکل اجتماعی محسوب می شود. بنابراین وزیر راه وشهرسازی باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشد.  

نظر شما