شناسهٔ خبر: 42220 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

احداث حداقل ۱۰۰۰ واحد مسکونی ارزان‌قیمت برای محرومان حاشیه شهر مشهد/ تحویل بیش از ۵۷ هزار واحد مسکن مهر طی ۳ سال/ اشتغال‌زایی برای ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در دولت یازدهم

 محمد رضا اخوان عبداللهيان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت موضوع حاشیه‌نشینی و شرایط بافت‌های ناکارآمد شهری، این اداره کل موفق به اخذ ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و حاشیه کلان‌شهر مذهبی مشهد برای اولین بار در کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مورد اقدامات اداره کل در حوزه حاشیه شهر و بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: با توجه به اهمیت موضوع حاشیه‌نشینی و شرایط بافت‌های ناکارآمد شهری، این اداره کل موفق به اخذ ردیف ملی جهت بهسازی بافت فرسوده و حاشیه کلان‌شهر مذهبی مشهد برای اولین بار در کشور با اعتبار ۲۶۵۰ میلیارد ریال در سال ۹۵ گردیده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و پیگیری احداث حداقل ۱۰۰۰ واحد مسکونی ارزان‌قیمت در فاز اول جهت محرومین در حاشیه شهر مشهد مقدس و کاهش نرخ سود بانکی جهت ارائه تسهیلات مشارکت در نوسازی و احداث بنا در بافت فرسوده به ۵/۸ درصد (به تبعیت از وزارت متبوع) از اقدامات مهم در حوزه بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در استان خراسان رضوی می‌باشد.

وی درباره عملکرد کلی مدیریت ساماندهی و رسیدگی به بافت‌های فرسوده شهری اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی اعلام کرد: در طی فعالیت دولت یازدهم شناسایی شهرهای دارای بافت فرسوده به تعداد ۴ شهر و ۴۳ مورد اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توانمندسازی در سطح استان خراسان رضوی به اجرا در آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: پیگیری و اجرای طرح‌های مندرج در موافقت‌نامه بهسازی بافت فرسوده و حاشیه کلان‌شهر مذهبی مشهد در حاشیه شهر مشهد و محلات هدف به مساحت ۵۸۸ هزار و ۷۴۰ مترمربع، پیگیری پروژه‌های اجرایی بافت‌های ناکارآمد به مساحت ۱۶۷ هزار و ۳۳۶ مترمربع در سال ۹۶، تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی به تعداد ۲۴ جلسه و برگزاری نشست‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی به تعداد ۱۱ دوره از مهم‌ترین برنامه‌ها در حوزه رسیدگی با بافت‌های فرسوده در سطح استان تا پایان سال ۹۵ است.

تحویل بیش از ۵۷ هزار واحد مسکن مهر طی سه سال

وی در مورد اقدامات اداره کل در حوزه مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، توضیح داد: از تعداد یکصد هزار و ۲۸۹ واحد مسکن مهر بدون عارضه، تاکنون ۸۹ هزار و ۲۸۶ واحد با توجه به افتتاح بهمن ۹۵، افتتاح شده که در مجموع ۸۹ درصد از پروژه‌های افتتاح شده می‌باشد و ۵۴ هزار واحد که شامل ۶۴ درصد از واحدهای افتتاحی است، در ۳ سال اخیر و با اتخاذ سیاست‌های مناسب مانند افزایش تسهیلات برای بیش از ۲۵ هزار واحد مسکن مهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و با برنامه‌ریزی انجام گرفته در شورای مسکن استان، کل پروژه‌های مسکن مهر دارای متقاضی در نیمه دوم سال ۹۶ افتتاح می‌گردد. 

اشتغال‌زایی برای ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در دولت یازدهم

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم برای بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در حوزه راه و شهرسازی استان شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر حوزه مسکن، این اداره تعداد قابل‌توجهی پروژه راهسازی را نیز در دست احداث و اجرا دارد که تعداد قابل‌توجهی از افراد در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند.

در سال ۹۶ نیز در قالب سیاست‌های طرح جامع مسکن و صندوق یکم حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی تولید و عرضه خواهد شد. 

محمدرضا اخوان عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان خراسان رضوی، در حوزه راهسازی و مسکن و شهرسازی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: در این استان همواره ساخت‌وساز از روندی مناسب و قابل توجه برخوردار بوده است، چرا که این پروژه‌ها علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ایجاد اشتغال قابل‌توجهی داشته که می‌توان به ایجاد بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر فرصت شغلی در آن‌ها اشاره کرد.  

وی با بیان اینکه عمده فرصت‌های ایجاد شده در زمینه پروژه‌های مسکن مهر و راهسازی و تأمین و نگهداری راه بوده است، ابراز امیدواری کرد، با به ثمر نشستن پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در خراسان رضوی، علاوه بر ایجاد رفاه بیشتر برای ساکنان استان، در حوزه ملی نیز تأثیرات مدنظر حاصل شود.

نظر شما