شناسهٔ خبر: 42281 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

جزئیات دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ملایر

محمدحسین مرادی دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ملایر با حضور اعضای محترم کمیسیون ماده پنج در محل دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری همدان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی بیان کرد: در این جلسه طرح کمربندی‌های شهر ملایر که شامل کمربندی‌های (همدان بروجرد) بلوار محمد ملایری و (اراک بروجرد) بلوار حاج طوسی و بلوار بعثت (کمربندی بروجرد) و بلوار شهید بهشتی (کمربندی همدان) و مسائل و مشکلات مربوط به کمربندی مذکور توسط مشاور مطرح و ضمن بررسی توسط اعضا حاضر در جلسه با تصویب طرح کمربندی‌های ملایر موارد ذیل در راستای رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و حقوق شهروندی و حرکت در مسیر توسعه پایدار شهری با کلیات طرح موافقت به عمل آمد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح استقرار کارگاه‌ها و مشاغل مزاحم در سایت اختصاصی واقع در پیرامون شهر به شکل مطلوبی ساماندهی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین با این طرح گشایش‌های فضایی و عملکردی در پیرامون شهر و تعریف حدود و ثغور شهر و افزایش نفوذپذیری مطلوب به تمام نقاط شهر تعریف می‌شود.

مرادی یادآور شد: با در نظر گرفتن ضوابط سیما و منظر شهر و ورودی‌های آن و در نظر گرفتن راه به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای تعریف کننده سیما و منظر شهری به مطلوبیت مناسب خواهد رسید.

وی گفت: ضمناً تصویب این طرح جلوگیری و کنترل در خصوص افزایش محدوده شهر را ایجاب می‌کند و رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و تعریف نقاط امن شهری برای دسترسی سریع به تمام نقاط شهر در موقع بحران به دنبال خواهد داشت.

با اجرای طرح مذکور زمینه برای کاهش مسائل حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و همچنین موجبات جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و ایجاد مناطق ناکارآمد با معضلات شهری من‌جمله اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌گردد.

مرادی اظهار کرد: همچنین رعایت مسائل ترافیکی در سلسه‌مراتب شبکه اصلی عبور و مرور شهری و دسترسی‌های مربوطه چه در سطح کلان و چه در سطح محله و محلات پیرامون شهر و تعریف ارتباطات مناسب درون و برون شبکه‌ای و جدایی خطوط سواره و پیاده‌رو در منطقه در طول شبکه مورد بررسی به مطلوبیت خواهد رسید و متعاقباً زمینه را برای حذف ترافیک عبوری از شهر برای وسایل نقلیه سنگین در شهر و کاهش ازدحام و حوادث رانندگی را فراهم می‌نماید.

وی بیان کرد: در نهایت با توجه به اینکه کمربندی شهر ملایر به عنوان عنصری شاخص و در ارتباط با سازمان کالبدی شهری می‌باشد گزینه مناسبی برای جایگزینی محوری تند و سریع برای تردد وسایل نقلیه است.

مرادی در پایان بیان کرد: در کمربندی ورودی شهر ملایر زمینه برای هدایت و راهنمایی تازه واردین به نقاط مختلف شهر و ارتباط بصری بین فضاهای درون و برون‌شهری ایجاد و همچنین هویت بخشی و ایجاد ورود به فضای شهری را برای مسافران فراهم می‌نماید.

نظر شما