شناسهٔ خبر: 42290 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان تهران برگزار شد:

جزئیات سومین همایش هم‌اندیشی بهبود روند برندسازی شبکه سیر مسافربری در استان تهران

داود کشاورزیان سومین همایش هم‌اندیشی طرح شبکه سیر مسافربری با حضور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، مهندس غلامی، مهندس شهرکی، مهندس نصراله‌نژاد و جمعی از مسئولین بخش مسافربری حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور و تعدادی از مدیران دست‌اندرکار و مسئول، به میزبانی بخش خصوصی در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، داود کشاورزیان در این مراسم عنوان کرد: در حال حاضر تعاونی‌ها در ساختار اقتصادهای مطرح دنیا وجود دارند و آن‌ها کالاهایی را تولید می‌کنند که از سطح کیفی مناسب و قیمت رقابتی برخوردارند. بعضاً در کشور ما این دیدگاه وجود دارد که امور تعاونی تنها مختص کشورهای کم توسعه‌یافته، کالاهای کم کیفیت و باقیمت پایین‌تر است، درحالی‌که این برداشت نادرست بوده و تعاونی‌ها مکمل بخش خصوصی هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: قبل از ایجاد اصلاحات بر روی نظام قیمت‌گذاری، تعداد زیادی شرکت تأسیس شد و بدین ترتیب جهت ساماندهی این تعداد از شرکت‌ها طرح همنامی شبکه مسافری کلید خورد. در فاز اول این طرح قرار شد که تنها شرکت‌هایی که در تهران هستند، اصلاح شوند. تاکنون نیز این طرح تا حدود ۹۰ درصد پیشرفت داشته است. با تصویب فاز دوم و اجرای سراسری این طرح، مقرر شد تمام شرکت‌ها و اتوبوس‌های مسافربری تحت این شبکه همنامی با یک نام، بغل نویسی و... در قالب شرکت مادر کار کنند.

وی در ادامه اعلام کرد: حمل‌ونقل عمومی مسافری از طریق اتوبوس از نظر ملی و کشوری منافع بسیاری دارد و با توجه به ظرفیت اتوبوس‌ها، هر اتوبوس معادل ۱۲ خودروی سواری مسافر جابه‌جا می‌کند و در صورت جایگزین شدن اتوبوس‌ها به‌جای خودروهای سواری صرفه‌جویی هنگفتی در سوخت کشور صورت خواهد گرفت. طبق تحقیقات انجام‌شده ۱۲ سواری در ۱۰۰ کیلومتر ۱۰۰ لیتر سوخت مصرف می‌کنند درحالی‌که یک دستگاه اتوبوس در همین مسافت ۳۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند و باعث صرفه‌جویی ۶۵ لیتر می‌شود.

نصراله‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران طی مصاحبه‌ای با گزارشگر روابط عمومی این اداره کل هدف اصلی این طرح را اجرای حقوق شهروندی و ارتقاء سطح خدمات در بخش حمل و نقل مسافری عنوان کرد و دیگر مزایای این طرح را چنین برشمرد: شکل‌گیری شبکه‌های مسافربری با برندهای معتبر، رضایت‌مندی حداکثری هموطنان و مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ایجاد شکل جدیدی از فعالیت شرکت‌های مسافربری تحت عنوان نمایندگی که می‌توانند به راحتی شبکه فعالیت خود را در تمامی نقاط کشور توسعه دهند، فعالیت شرکت‌های عضو  هر شبکه در سراسر کشور با نام و تابلو، ایجاد تعداد محدودتری از شرکت‌ها در ساختارهای توانمندتر و انسجام یافته‌تر، اطمینان و شناخت بیشتر هموطنان از نام و برند شرکت‌ها و انتخاب آگاهانه‌تر شرکت‌های مسافربری.

وی در ادامه افزود: با اجرای این طرح سازمان‌ها و دستگاه‌های نظارتی امکان کنترل و نظارت بیشتری بر فعالیت شرکت‌ها خواهند داشت و از سوی دیگر با توجه به اینکه مهم‌ترین سرمایه شبکه‌های مسافربری، اعتبار و نام آن‌ها در میان مشتریان می‌باشد، با ایجاد یک رقابت مؤثر، تلاش مضاعفی به عمل خواهد آورد تا از طریق ارائه خدمات مطلوب، اعتبار خود را در نزد مشتریان حفظ نموده و با برندسازی سطح خدمات قابل‌ارائه به مسافران به تدریج ارتقاء خواهد یافت.

گفتنی است شرکت‌ها برای حفظ نام و اعتبار خود حداکثر تلاش را بکار گرفته تا ایمنی بیشتری را برای مسافران در طول سفر فراهم نموده و با جذب سرمایه سرمایه‌گذاران و بازگشت سرمایه در مجموعه شبکه شرکت‌های مسافربری بزرگ شاهد افزایش بهره‌وری، رونق اقتصادی و بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای مسافری خواهیم بود.

لازم به ذکر است در سومین سمینار که با میزبانی شرکت آریا سفر آسیا در هتل فردوسی تهران برگزار شد ۴۸ شرکت در شبکه سیر مسافربری استان تهران فعال بوده که در مجموع ۵۷۶ وسیله نقلیه تحت پوشش و ملکی را داراست و ۸۲۰ قرارداد نمایندگی و شعبه در شبکه سیر این پروژه را پوشش دهی می‌کنند.

نظر شما