شناسهٔ خبر: 42298 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تشریح کرد:

تدارک شبکه کامل جاده‌ای و ریلی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای البرز/ كلنگ‌زنی تونل محور هشتگرد- طالقان در هفته دولت/ افتتاح ۱۳ هزار واحد مسکن مهر تا پایان شهریور امسال

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه در طرح جامع حمل‌و‌نقل کشور شبکه کاملی از راه‌های جاده‌ای و ریلی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای استان تدارک دیده شده است، به پیشرفت حدود ۲۵ درصدی پروژه آبیک به چرم‌شهراشاره کرد و با اشاره به آغاز ساخت تونل محور هشتگرد- طالقان درهفته دولت گفت: تا پایان شهریور ۱۳ هزار واحد مسکن مهر در کرج و هشتگرد تکمیل می‌شود.

تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: امسال خوشبختتانه منابع اعتباری خوبی را جذب و پروژه‌های متعددی را تعریف کرده‌ایم.  بزرگترین پروژه استان بزرگراه آبیک به چرم‌شهر با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۵ درصد است که به طور کامل با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و در تسهیل عبور و مرور و صرفه جویی در مصرف سوخت موثر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت حدود ۷۰ درصدی آزادراه تهران- شمال گفت: بناست از سه راهی شهرستانک تا تونل کندوان در جاده چالوس به طول ۲۰ کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی چهار بانده شود.

رضایی با تاکید بر اینکه در طرح جامع حمل‌و‌نقل کشور شبکه کاملی از آزادراه‌های جاده‌ای و ریلی از سوی وزارت راه و شهرسازی برای استان تدارک دیده شده است، افزود: ساخت کمربند جنوبی کرج نیز از طریق پیمانکاری و بخشی نیز با سرمایه‌‌گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به پروژه بزرگراهی طالقان- هشتگرد نیز اشاره کرد و گفت: پروژه طالقان- هشتگرد که تا سال گذشته ردیف جداگانه نداشت و با سفر رییس جمهور ردیف بودجه گرفته اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

وی هدف از احداث این محور را كاهش مسافت به طول ۳۵ كیلومتر و صرفه جویی در زمان و سوخت به میزان قابل توجه برشمرد.

رضایی از كلنگ‌زنی تونل در محور هشتگرد- طالقان به طول ۱۹۷۰ متر در هفته دولت خبر داد و افزود: برای احداث این تونل مبلغ یكصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است كه امیدواریم با اختصاص اعتبار در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

تحویل تمام واحدهای مسکن مهر البرز تا پایان امسال

وی همچنین درباره پروژه‌های مسکن مهر نیز گفت: بالغ بر ۹۴ هزار واحد مسکن مهر، روستایی و بافت فرسوده در استان تعریف شده و ۶۴ هزار واحد بهره‌برداری شده یا آماده بهره‌برداری هستند.

رضایی افزود: ۴۳ هزار واحد نیز فروش اقساطی شده‌اند که عمده افتتاح‌ها در دولت یازدهم بوده و تلاش می‌کنیم تا اواخر شهریور ۷۰۰۰ واحد در شهر جدید هشتگرد و ۶۰۰۰ واحد نیز در کرج تکمیل شود. همچنین امیدواریم تا پایان سال تمام پروژه‌‌های مسکن مهر استان را در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت تحویل دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز همچنین از آزادسازی ۲۲ هکتار از اراضی تصرفی دولت در سال جاری و سال گذشته و نیز از اخذ حکم با دستور قضایی برای آزادسازی ۶۴ هکتار به ارزش ریالی ۶۴ میلیارد تومان خبر داد.

تدوین طرح ساماندهی برای هشت محله سكونتگاه غیر رسمی استان البرز

رضایی از تهیه طرح ساماندهی برای هشت محله سكونتگاه غیررسمی در استان هم خبر داد و گفت: اداره‌كل راه و شهرسازی استان البرز با اعطای ۱۵۶۵ تسهیلات ساخت و ساز واحدهای مسكونی و پاسخ به استعلام اعطای تسهیلات خرید مسكن یكم به تعداد حدود ۱۰۰۰ واحد در محلات هدف نسبت به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده اقدام کرده است.

وی همچنین افتتاح نهاد توسعه محله ، افتتاح مركز توانمند‌سازی ساكنین و اصلاح شبكه آب شرب خط ۴ حصار را از اقدامات دیگر این اداره‌كل برشمرد و افزود: دراین راستا می‌توان به کانال‌گذاری مسیر در نحر سیاه جوی، جدول‌گذاری و ترمیم و آسفالت محلات اخترآباد، سهرابیه و خط ۴ حصار، تهیه طرح ویژه برای سکونتگاه‌های غیررسمی ویژه محمدشهر، طرح ویژه بازآفرینی شهر کمالشهر، تصویب طرح ساماندهی تپه مرادآب، برگزاری ۳۰ جلسه کارگروه بازآفرینی و تصویب مرحله اولیه بازآفرینی محمدشهر اشاره کرد.

نظر شما