شناسهٔ خبر: 42393 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

اعلام فهرست پروژه‌های دریایی و بندری هرمزگان برای افتتاح در هفته دولت ۹۶/ ۱۸۳۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۵۵۰ نفر

پوستر مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: پروژه‌های این اداره کل با اعتباری حدود یک هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است که در هفته دولت سال جاری با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ‌اله مراد عفیفی پور در نشستی با مدیران بندر شهید رجایی گفت: در راستای گرامیداشت هفته دولت سال ۹۶، پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش‌های سرمایه‌گذاری، عمرانی، فنی، بندری و دریایی آماده بهره‌برداری شده است.

وی مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه‌ها را مبلغی قریب به ۱۸۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها به طور عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و تعدادی از آن‌ها نیز از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن برشمردن پنج پروژه سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران خاطرنشان کرد: نصب و راه‌اندازی یک دستگاه آب شیرین کن، تعمیرگاه مرکزی و موتورپول تجهیزات، ساخت دو پایانه نگهداری فرآورده‌های نفتی و یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر از جمله مهم‌ترین پروژه‌های بندر شهید رجایی است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۸۵ نفر، فراهم نموده است.

عفیفی پور همچنین با تشریح پروژه‌های دیگر آماده افتتاح در بندر شهید رجایی اضافه کرد: تعمیرات اساسی خطوط ۲ و ۷ ریلی محوطه داخلی بندر، تأمین شناورهای خدماتی و امداد و نجات دریایی و پاک‌سازی پای اسکله‌ها به منظور تأمین عمق مناسب و افزایش ظرفیت از جمله طرح‌های قابل‌افتتاح برای هفته دولت سال ۹۶ است.

وی در ادامه خارج‌سازی سه فروند مغروقه در نزدیکی جزیره لاوان، دهانه ورودی بندر شهید باهنر و ساحل سورو و همچنین تعمیرات اساسی و بهسازی سیستم کنترل ترافیک دریایی (VTS) خلیج‌فارس را از دیگر پروژه‌های دریایی و بندری قابل‌افتتاح در حوزه دریایی و بندری این استان برشمرد که علاوه بر افزایش ظرفیت عملیاتی، ارتقاء ایمنی در آب‌های تحت پوشش را نیز به همراه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پروژه‌های اشاره شده در محدوده بنادر این استان از شرق تا غرب استان پراکنده هستند که در راستای توسعه یکنواخت سواحل، توجه به ایجاد اشتغال پایدار و رفع محرومیت از نوار ساحلی هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

عفیفی پور در پایان اظهار داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها علاوه بر توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد ظرفیت‌های جدید در بنادر استان، برای جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ نفر نیز اشتغال‌زایی مستقیم به دنبال داشته است.

نظر شما