شناسهٔ خبر: 42511 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

تجهیز تمامی راه‌های شریانی کشور تا سال ۹۸ به دوربین/ بهره‌برداری بیش از ۱۰۰۰ دوربین ثبت‌تخلف در جاده‌ها/ ‌نوسازی ناوگان‌ کالا و اجرای شبکه سیر مسافری دو هدف برای رشد بهره‌وری‌

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به تجهیز همه راه‌های شریانی کشور به دوربین ثبت تخلفات تا سال ۱۳۹۸ گفت: تا به امروز بیش از یک‌هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های شریانی کشور نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، همه راه‌های شریانی کشور تا سال ۱۳۹۸ مجهز به دوربین ثبت تخلفات خواهد شد، افزود: تا به امروز بیش از یک‌هزار دوربین ثبت تخلف در جاده‌های شریانی کشور نصب شده و طبق برنامه‌ریزی قرار است همه راه‌های شریانی کشور، این مهم محقق شود.

وی با یادآوری اینکه پارسال ۶۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های شریانی کشور نصب و طی امسال نیز همین تعداد دوربین در این راه‌ها نصب خواهد شد، ادامه داد: بی‌شک، یکی از اولویت‌های این سازمان، بحث ارتقای ایمنی جاده‌ها است که برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند باعث ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی شود که برای برداشتن گام‌های بلند در این راستا، حدود ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای ارتقای جاده‌های استان زنجان از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در ادامه به روند نوسازی ناوگان فرسوده در کشور اشاره و با تاکید بر اینکه مالکان خودروهای بیش از ۳۵ سال عمر نسبت به نوسازی خودروی خود با تسهیلات ۹ درصدی اقدام کنند، اظهار کرد: یکی از فاکتورهای مهم در روند اجرایی این طرح، بحث واقعی شدن قیمت سوخت است؛ چرا که در صورت عدم تحقق این موضوع، مالکان خودروهای فرسوده رغبت چندانی برای انجام این کار نخواهند داشت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان بخش حمل و نقل کشور از محل ماده ۱۲ بوده و بخشی از هزینه‌های نوسازی نیز توسط وزارت نفت پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: باید ابزاری برای ترغیب صاحبان خودروهای فرسوده جهت نوسازی خودروی خود وجود داشته باشد که یکی از این ابزار می‌تواند اضافه کردن هزینه خودروهای فرسوده متناسب با سوخت مصرفی و آلودگی در محیط زیست باشد.

‌نوسازی ناوگان‌ کالا و اجرای شبکه سیر مسافری دو هدف برای رشد بهره‌وری‌

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طرح‌های «نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا» و «اجرای شبکه سیر مسافری» دو طرح با اولویت و اصلی سازمان راهداری است که با اجرای آنها، بهره‌وری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت.

داود کشاورزیان اظهار داشت‌: تهیه و نصب تجهیزاتی مانند گاردریل و نیوجرسی که ارتباط مستقیم به ایمنی راه‌ها دارند یکی از اصول مهمی است که باید بیش از گذشته مود توجه ویژه قرار گیرد‌.

وی طرح‌های زیربنایی انجام شده و همچنین پروژه‌های متعددی که در حوزه حمل‌ و نقل جاده‌ای آغاز شده است را در راستای اهداف سازمان راهداری دانست و گفت: طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا و شبکه سیر مسافری دو طرح مهم و اصلی سازمان راهداری هستند که با انجام این طرح‌ها بهره‌وری در این حوزه رشد چشمگیری خواهد یافت.

کشاورزیان ارتقای ایمنی سفر‌، افزایش کیفیت خدمات و ارزیابی کیفیت خدمات را سه هدف اصلی در طرح شبکه سیر مسافری قلمداد کرد و افزود:‌ به دنبال فضای رقابتی ناسالم نیستیم و اولویت با سرویس‌دهی خوب و مناسب است، شرکت‌ها باید سطح و کیفیت خدمات خود را افزایش دهند و هر شرکتی که درست عمل نکند‌، طبق روال بازار حذف خواهد شد ‌اما شرکت‌هایی که قصد دارند کیفیت خود را افزایش دهند هیچ نگرانی دراین باره نخواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی فعالیت شرکت‌های مسافری تحت یک نام را موجب تعهد شرکت‌های مادر در کنترل و سلامت شرکت‌های زیرمجموعه دانست و افزود: در مراحل بعد امکان ارزیابی شرکت‌ها نیز فراهم می‌شود و سازمان می‌تواند بر اساس درجه‌بندی برای شرکت‌هایی که از سطح کیفی پایینی برخوردار بودند محدودیت‌های در خصوص تعداد شعب، نمایندگی یا مسیرهای تردد اعمال کند.

وی تقویت حمل‌ونقل عمومی را سیاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و افزود: حمل‌ونقل عمومی به معنی جابه‌جایی و سفر با اتوبوس است و سازمان باجدیت‌ شرایط و زمینه لازم برای فعالیت فعالان، صاحبان و سرمایه گذاران بخش را با ارائه پیشنهادات لازم به مبادی ذیربط در دستور کار خود قرار دارد.  

نظر شما