شناسهٔ خبر: 4254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور نماينده مجلس و فرماندار رشتخوار انجام شد

بهره‌برداری از ۱۱/۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان رضوی

افتتاح راه و روستایی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي ايران، راه روستاهاي بازه عاشقان، چاهشورک و فاضلمند در شهرستان رشتخوار با حضور نماينده مردم شريف شهرستان هاي خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار رشتخوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در اين مراسم كه با حضور دكتر نگهبان نماينده مردم شريف شهرستان هاي خواف و رشتخوار در مجلس شوراي اسلامي و خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار برگزار شد، مهندس عباسعلي بخشي گفت: راه‌هاي مواصلاتي يكي از عوامل مهم و موثر در توسعه اقتصادي و اجتماعي هر كشور محسوب شده و از اين رو راه‌هاي روستايي به دليل اتصال روستاها و مناطق روستايي به شهرها و مراكز صنعتي مي‌توانند نقش بسيار مهمي را در جا به جايي محصولات كشاورزي و دامي ايفاء نمايند.

وي افزود: با احداث و آسفالت محور روستايي بازه عاشقان به طول ۳ كيلومتر و ۷۰۰ متر بیش از ۸۵ خانوار از نعمت راه آسفالته و ایمن برخوردار شدند.

وي با بيان اينكه براي احداث و آسفالت راه روستايي بازه عاشقان ۷ ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، افزود: يك هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات خاكي، ۱۱ مورد ابنیه فنی، اجراي یک لایه زیر اساس به میزان ۳ هزار و ۹۰۰ متر مکعب، اجرای پریمکت با قیر mc به میزان ۳۰ تن، اجرای یک لایه آسفالت گرم ۱۹- ۰ به عرض ۵/۵ متر و ضخامت ۶ سانتی متر به مقدار ۲ هزار و ۹۰۰ تن، اجرای خط کشی سه خط به طول ۹ هزار متر و نصب ۱۲۰ عدد علائم هشدار دهنده براي ساخت اين راه روستايي انجام شده است.

رييس اداره راه و شهرسازي رشتخوار با اشاره به افتتاح پروژه آسفالت محور روستايي چاهشورک گفت: با احداث و آسفالت محور چاهشورک به طول ۶ هزار و۷۰۰ متر بیش از ۱۲۹ خانوار از نعمت راه آسفالته و ایمن برخوردار شدند.

وي با بيان اينكه براي احداث و آسفالت راه روستايي چاهشورك ۱۲ ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، افزود: ۲ هزار مترمربع عملیات خاكي، ۵ مورد ابنیه فنی احداث، اجراي یک لایه زیر اساس به میزان ۷ هزار مترمکعب، اجرای پریمکت با قیر mc به میزان ۵۶ تن، اجرای یک لایه آسفالت گرم ۱۹- ۰ به عرض ۵/۵ متر و ضخامت ۶ سانتی متر به مقدار ۵ هزار و ۲۰۰ تن، اجرای خط کشی سه خط به طول ۱۶ هزار متر و نصب ۱۷۰ عدد علائم هشدار دهنده براي ساخت اين راه روستايي انجام شده است.

مهندس بخشي همچنين به انجام پروژه آسفالت محور روستايي فاضلمند اشاره كرد و گفت: با احداث و آسفالت محور فاضلمند به طول يك هزار و ۱۰۰ متر بیش از ۱۴۱ خانوار از نعمت راه آسفالته و ایمن برخوردار شدند.

وي با بيان اينكه براي احداث و آسفالت راه روستايي فاضلمند ۲ ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است، افزود: ۵ مورد لوله آبرو ۵۰ و یک مورد آب نما به طول ۱۰۰ متر، اجراي یک لایه زیر اساس به حجم يك هزار و ۱۵۰ متر مکعب، اجرای پریمکت با قیر mc به میزان ۹ تن، اجرای یک لایه آسفالت گرم ۱۹- ۰ به عرض ۵/۵ متر و ضخامت ۶ سانتی متر به مقدار ۹۰۰ تن، اجرای خط کشی سه خط به طول ۹ هزار متر و نصب ۳۵ عدد علائم هشدار دهنده براي ساخت اين راه روستايي انجام شده است.

بخشي با بيان اينكه با تلاش های صورت گرفته برخورداری جمعیتی در روستاهاي بالای ۵۰ خانوار شهرستان رشتخوار از راه آسفالت مناسب از ۹۴ درصد در ابتدای سال جاری به ۹۷ درصد در حال حاضر افزایش یافته است. و بزودی با آسفالت محورهای روستايي کریم آباد و امین آباد به ۹۸ درصد خواهد رسید.

وي در ادامه به ساير اقدامات اين اداره در سال جاري اشاره كرد و گفت: انجام ۳۲ كيلومتر عمليات لق گیری و ترک گیری، ۷/۱۱ کیلومتر ماسه آسفالت، ۲ هزار متر مربع لکه گیری، ۳ مورد احداث، تعریض و مرمت ابنیه فنی، انجام ۱۵ کیلومتر عمليات تبديل شیب ۱ به ۶، سه نوبت تیغ زنی راه های شوسه و خاکی حوزه استحفاظي شهرستان، ۱۰ کیلومتر شن ریزی راه هاي روستایی، يك ميليون و ۵۰۰ هزار متر مربع پاک‌سازی حریم، ۱۰ کیلومتر برفروبی و شن و نمك پاشي، آسفالت محورهای روستایی بازه عاشقان، فاضلمند و چاهشورک و امین آباد به طول ۱۳ کیلومتر و ساماندهی و اجرای روشنایی تقاطع جنگل بخشي از اقدامات اين اداره در سال جاري بوده است.

نظر شما