شناسهٔ خبر: 42542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:

اشتغال‌زایی برای ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در دولت یازدهم/ توجه ویژه راه و شهرسازی به اقتصاد مقاومتی

اخوان عبداللهیان مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از ایجاد شغل برای بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر در حوزه راه و شهرسازی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، محمدرضا اخوان عبداللهیان ضمن گرامیداشت هفته دولت با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر علاوه بر حوزه مسکن، این اداره تعداد قابل‌توجهی پروژه راهسازی را نیز در دست احداث و اجرا دارد که تعداد قابل‌توجهی از افراد در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند.

وی گفت: در سال ۹۶ نیز در قالب سیاست‌های طرح جامع مسکن و صندوق یکم حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی تولید و عرضه خواهد شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان خراسان رضوی، در حوزه راهسازی و مسکن و شهرسازی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: در این استان همواره ساخت‌وساز از روندی مناسب و قابل‌توجه برخوردار بوده است، چرا که این پروژه‌ها علاوه بر جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، ایجاد اشتغال قابل‌توجهی داشته که می‌توان به ایجاد بیش از ۱۵ هزار و ۸۸۰ نفر فرصت شغلی در آن‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه عمده فرصت‌های ایجاد شده در زمینه پروژه‌های مسکن مهر و راهسازی و تأمین و نگهداری راه‌ها بوده است، ابراز امیدواری کرد با به ثمر نشستن پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در خراسان رضوی، علاوه بر ایجاد رفاه بیشتر برای ساکنان استان، در حوزه ملی نیز تأثیرات مدنظر حاصل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی حدود ۷۰ جلسه برگزار و ۱۵ پروژه راه بین‌شهری با اعتبار سال جاری ۷۷۵ میلیارد ریال و ارزش ریالی ۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال تعریف شد.

وی افزود: آغاز ۳۰ پروژه در حاشیه شهر مشهد با اعتبار سال جاری ۲۳۶ میلیارد ریال و با ارزش ریالی ۳۱۷ میلیارد ریال، برنامه‌ریزی لازم جهت احداث یک میلیون مترمربع بنای مشارکتی با کاربری‌های مختلف در شهر مشهد و چند برنامه دیگر، از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است.

نظر شما