شناسهٔ خبر: 4255 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه شهرسازي استان آذربايجان‌شرقي مطرح کرد؛

احداث و نگهداری راه‌های استان ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

توحيد اخلاقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث راه‌ها و نگهداری راه‌های استان در نظر گرفته شده که یک بیستم اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه شهرسازي استان  آذربايجانشرقي، اخلاقی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به عملکرد راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی استانی کوهستانی و دارای آب و هوای سرد بوده و هزینه‌های راهداری را به نسبت استان‌های دیگر افزایش می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۲۲۵ کیلومتر طول آزاد راه در استان بوده و ۹۷۸ کیلومتر طول راه‌های اصلی و یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه‌های فرعی است.

وی طول راه‌های همسنگ استان را ۲۶ هزار کیلومتر برشمرد و افزود: راه‌های همسنگ معادل راه دو طرفه اصلی است و راه‌ها به عنوان یک هزینه سنگین شمرده می‌شود.

اخلاقی تصریح کرد: ارزش دارایی راه‌های استان در بخش فرعی و اصلی، ۱۴ هزار میلیارد تومان بوده و رقم بالایی است که هزینه سنگینی برای دولت تحمیل کرده است و یکی از اصلی‌ ترین ماموریت‌های راه و شهرسازی نگهداری آنها است .

وی گفت: هزینه نگهداری که دولت برای راه‌های پیش‌بینی کرده است سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان است و در اعتبارات امسال ۱۱۰ میلیارد تومان برای احداث انواع راه‌ها در نظر گرفته شده است.

اخلاقی بیان کرد: ۳۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ برای ساخت پروژه‌های بزرگ در نظر گرفته شده است و امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌سازی و نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی افزود: برای نگهداری تمام راه‌های استان ۲۰ برابر این اعتبار نیاز است و با توجه به کمبود اعتبار به صورت اولویت بندی شده اقدام می‌کنیم.

وی یادآور شد: در زمینه ایمنی راه‌ها نیز هزینه‌هایی صورت می‌گیرد که شامل تابلوهای هشدار دهنده، خط کشی سرد و گرم و حفظ ایمنی راه‌ها و آرام سازی و آشکارسازی سرعتگاه‌های موجود و موارد دیگر است.

اخلاقی گفت: ۸۲۳ هزار متر مکعب لکه‌گیری در راه‌های استان در سال جاری با ۲۷ میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی گفت: اجرای ۱۵ پروژه بزرگ راه‌سازی در استان به طول ۶۰۰ کیلومتر در حال انجام است که در شهرهای مختلف استان بوده و ابنیه دیگر از جمله ‌پل‌های روگذر صورت می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: ۶۰ میلیارد تومان میزان اعتبار راه‌های در حال احداث استان است که تا پایان سال جاری ۵۰ کیلومتر به زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

اخلاقی با بیان اینکه آزادراه تبریز- سهند ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات، این پروژه تا پایان سال ۹۴ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در همین راستا اظهار داشت: لغو قرارداد با پیمانکار این پروژه شایعه ای بیش نیست و همان پیمانکار در حال اجرا پروژه است.

اخلاقی با اشاره به کمبود منابع مالی دولت تصریح کرد : پیمانکار پروژه اتوبان تبریز - سهند تا پایان سال ۹۲، مطالبه بسیاری از این اداره کل داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، بزرگراه اهر - تبریز را پر حادثه خیزترین جاده استان دانست و افزود : قطعه اول این بزرگراه به طول ۱۹ کیلومتر آماده بهره برداری است.

اخلاقی در همین راستا تصریح کرد : بهره برداری از قطعه دو این بزرگراه به اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ۸۹ درصد راه های استان آسفالت است، ابراز داشت: تا آخر سال ۹۴، مسیر ارتباطی روستاهای بالای ۲۵ خانوار آسفالت می شود.

نظر شما