شناسهٔ خبر: 4259 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

خاوری دانشور خبر داد:

تکمیل ۱۱کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین-رشت نیازمند ۹۰۰میلیاردتومان اعتبار

شعبانعلی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۱کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین-رشت را ۹۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

شعبانعلی خاوری دانشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین-رشت گفت: این مسیر در دو فاز ۳.۳ کیلومتر و ۸ کیلومتر تعریف می شود که برای تکمیل و بهر‌ه‌برداری از آنها مجموعا قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به سفر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به استان گیلان و بازدید از ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده از آزادراه قزوین-رشت افزود: احداث قطعه ۳.۳ کیلومتری از ۲۰ آذر ۹۳ کلید خورد که تا پایان سال براساس قول مساعد آقای نوبخت ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق می‌شود و۳۰۰ میلیارد تومان نیز سال آینده برای تکمیل پروژه تخصیص می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان هزینه تکمیل فاز ۳.۳ کیلومتری باقی‌مانده از آزادراه قزوین-رشت را ۲۰۰ میلیارد تومان خواند و اظهار کرد: بقیه اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومانی اختصاصی که نزدیک به ۱۶۰ میلیارد تومان می‌شود صرف آغاز عملیات اجرایی فاز دوم خواهد شد.

وی زمان تعریف شده برای تکمیل مسیر ۳.۳ کیلومتری باقی مانده از آزادراه قزوین-رشت را ۱۸ ماه اعلام کرد و ادامه داد: پیمانکار فاز یک در حضور آقای نوبخت گفت اگر منابع مالی تأمین شود تا پایان سال ۹۴ پروژه را تکمیل می کند و تحویل می دهد، آقای نوبخت نیز اعلام کرد منابع مالی موجود است، پیمانکار نیز متعهد شد که به وعده خود عمل کند.

خاوری دانشور با تشریح علت هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی تکمیل پروه فاز یک یادآور شد: کل مسیر تونل و پل است از این جهت عملیات اجرایی آن زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های فاز دو افزود: این مسیر ۸ کیلومتری در دو لاین رفت و برگشت که مجموعا ۱۶ کیلومتر می‌شود به احداث ۲ دستگاه پل بزرگ و ۵.۵ کیلومتر تونل نیاز دارد به علاوه بخشی از آن در اراضی مردم است که هزینه عملیات اجرایی فاز دو ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شد و برای ارزیابی و تملک زمین هایی که در مسیر پروژه است نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد بنابراین در مجموع تکمیل فاز دو ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه هنوز پیمانکار فاز دوم پروژه مشخص نشده توضیح داد: فراخوان، برگزاری مناقصه و تشریفات اداری تعیین پیمانکار اسفندماه یا نهایتا ابتدای سال ۹۴ انجام می‎‌شود که در این صورت اگر منابع مالی به موقع تأمین شود و پیمانکار نیز منظم اجرای کار را جلو ببرد می توان ۲۴ ماهه فاز ۸ کیلومتری باقی‌مانده از آزادراه قزوین- رشت را نیز به بهره‌برداری رساند.

نظر شما