شناسهٔ خبر: 42637 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان شد:

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات جاده‌ای استان تهران/ اشتغال یکی از شاخصه‌های مهم کشور برای توسعه

مجیدرضا نصراله‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست استاندار و با حضور اعضای ستاد برگزار شد گزارشی از وضعیت راه‌های استان و فعالیت شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مجیدرضا نصراله‌نژاد گزارشی از وضعیت راه‌های استان و فعالیت شرکت‌ها و پایانه‌های مسافربری ارائه داد. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۴، ۳۲۱ نفر تعداد تلفات در جاده‌های برون‌شهری و روستایی استان بوده است، افزود: امسال این میزان با کاهش دو درصدی مواجه بوده است و در فصل بهار سال جاری به میزان ۱۶.۵ درصد کاهش تلفات داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۴ نفری تلفات مواجه بوده‌ایم.  

وی در بخش جابجایی کالا حمل شده عنوان کرد: در سال ۱۳۹۵ میزان جابجایی کالای حمل شده از استان تهران به میزان ۳۰۴۶۲ هزار تن بوده است که سهم استان تهران ۷.۹ درصد از کل کشور بوده است که استان تهران رتبه سوم در کشور در جابجایی کالا را به خود اختصاص داده است.

نصراله‌نژاد با اشاره به رتبه نخست کشور در جابجایی مسافر گفت: در سال گذشته میزان جابجایی مسافر از استان تهران به میزان ۲۰۶۶۴ هزار نفر بوده است که سهم استان تهران ۱۲.۴ درصد از کل کشور بوده است.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری در بخش مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی از سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: ارائهٔ خدمات مناسب به کاربران جاده‌ها رابطه مستقیمی با افزایش ایمنی سفر دارد، وجود مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی در کاهش سوانح جاده‌ای نقش بسزایی دارد.

به همین منظور در بخش سرمایه‌گذاری ۳۵ مجتمع خدمات رفاهی در استان بهره‌برداری شده است که در این بخش استان تهران رتبه دوم در سطح کشور را دارد.

این مقام مسئول در بخش راهداری روکش راه‌های روستایی و اصلی بیان کرد: ۲۱۶ کیلومتر روکش در سطح راه‌های استان تهران انجام شده و عملیات نگهداری دوره‌ای و متناوب شامل: نگهداری حریم راه‌ها و پاک‌سازی سطح راه‌ها از آثار تصادف و شستشوی تابلو و علائم و سایر فعالیت‌های راهداری که توسط کارگران راهدار به صورت جاری و یومیه در سطح راه‌های استان انجام می‌گیرد.

وی با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل، افزایش ایمنی و تردد ایمن استفاده‌کنندگان از راه‌ها است، افزود: این اداره کل در استان تهران از طریق اقدامات زودبازده و کم‌هزینه جهت آشکارسازی و ایمن‌سازی نقاط پر تصادف در سال گذشته ۵۷ نقطه و مقطع در سطح راه‌های استان به‌عنوان نقاط پرتصادف شناسایی شد که ۴۷ نقطه برطرف و اصلاح و ارتقای ایمنی سایر نقاط در دست اقدام است. همچنین احداث تقاطع غیر همسطح شهر قدس با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در حال انجام می‌باشد.

نصراله‌نژاد با تأکید بر بیانات استاندار تهران مبنی بر توجه خاص به زیرساخت راه‌ها و بهره‌مندی از آسفالت‌های باکیفیت عنوان کرد: در راستای  اقتصاد مقاومتی به دلیل هزینه بالای روکش و عدم اعتبار کافی استفاده از تکنولوژی‌های جدید (روش‌های پیشگیرانه و رویه‌های نوین لایه‌نازک) همانند: چیپ سیل، فوگ سیل و میکروسرفیسینگ در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اشتغال را یکی از موضوعات مهم و اساسی کشور و شاخصی برای توسعه دانست و بیان کرد: بخش حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه پایدار در جامعه به شمار رفته و شغل‌های ایجاد شده در آن جز مشاغل پایدار است. که این اداره کل در بخش اشتغال‌زایی  در سال  ۹۵ در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ظرفیت  داخلی کشور و ایجاد اشتغال این اداره در مجموع در ایجاد ۳۲۴ شغل سهیم بوده است. سرمایه‌گذاری در بخش‌های شرکت حمل و نقل داخلی مسافر، داخلی کالا، شرکت حمل و نقل بین‌المللی کالا، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی (بهره‌برداری)، غرف تجاری پایانه بار (اجاره‌ای) فاز ۱ و فاز ۲، غرف حمل و نقلی پایانه بار (اجاره‌ای) فاز ۱، امداد خودروی جاده‌ای، ناوگان مسافری (اتوبوس)، ناوگان مسافری (سواری)، پل‌های عابر پیاده، حمل و نقل روستایی صورت گرفته است.

در خاتمه نصراله‌نژاد، ضمن بیان این مطلب که تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مجموعه‌ای از تصمیمات کلان در سطح ملی را دارد، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی کردن قیمت انرژی است تا منابع حاصل، صرف ساخت طرح‌های زیربنایی کشور شود. آثار این امر افزایش تولید٬ ترانزیت و رفاه جامعه را در پی دارد.

نظر شما