شناسهٔ خبر: 42667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخوندی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۴ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در هفته دولت/ آغاز عملیات اجرایی راه‌آهن کرمان- سیرجان تا ۳ ماه آینده/ تکمیل مطالعات راه‌آهن کرمان- جیرفت

مراسم وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه راه‌اهن کرمان- سیرجان به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: ظرف ۳ ماه آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه عملیاتی این پروژه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  عباس آخوندی در حاشیه افتتاح باند دوم بزرگراه کرمان- بم- شورگز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح این جاده به طور پیوسته بزرگراهی به طول ۳۶۵ کیلومتر در دست بهره‌برداری قرار گرفت که رفع نقاط پرحادثه هم را به همراه دارد.

وی افزود: در دولت یازدهم و در استان کرمان حدود ۵۷۰ کیلومتر به طول جاده‌های استان کرمان اضافه شد که به طور میانگین بالغ بر سالی ۱۴۰ کیلومتر است.

آخوندی از احداث پروژه کنارگذر سیرجان به طول ۶۰ کیلومتر همزمان با افتتاح ۶۹ کیلومتر باقیمانده از باند دوم کرمان- بم- شورگز خبر داد و گفت: امتداد این آزادراه به بندرعباس متصل می‌شود تا سرانجام شاهد ارتقای سطح سرویس جاده‌ای حدفاصل تهران تا سیرجان باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در بخش حمل و نقل ریلی استان بیان داشت: پروژه راه‌اهن کرمان- سیرجان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان ظرف ۳ ماه آینده آغاز و کارگاه آن نیز تجهیز می‌شود، همچنین مطالعات پروژه راه‌اهن کرمان – جیرفت نیز به اتمام رسیده که این پروژه ریلی در چشم انداز تا خلیج فارس امتداد می‌یابد.

آخوندی همچنین به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در بخش هوایی استان کرمان اشاره کرد و گفت: مشکل قرارداد باند دوم فرودگاه کرمان به کمک استاندار در مرتفع و به زودی کارگاه آن فعال خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های عمرانی به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد./

نظر شما