شناسهٔ خبر: 42722 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفته دولت صورت گرفت:

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه‌آهن یزد – اقلید

خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر یک‌روزه خود به یزد از پروژه طرح و ساخت راه‌آهن یزد- اقلید بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، خیراله خادمی در خصوص این پروژه گفت: این پروژه که به طول ۲۷۴ کیلومتر از ایستگاه تشکیلاتی یزد به سمت جنوب غرب و پس از عبور از شهرستان مهریز از مجاور شهرهای دهشیر – ابرکوه – فراغه و نهایتاً به ایستگاه اقلید در مسیر اصفهان – شیراز متصل خواهد شد، به اتفاق معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان بازدید کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص  کیفیت این پروژه افزود: این پروژه که در واقع  اتصال ریلی ۲ کریدور شمال به جنوب را به هم متصل می‌کند که از شیراز به مرکز و همچنین از بندرعباس به مرکز را متصل می‌کند بازدید کردیم که در مجموع حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیرسازی آن حدود ۸۰ درصد اجرایی شده و ریل‌گذاری آن در حدود ۴۰ درصد عملیاتی شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: فاز اول این پروژه حدفاصل یزد تا مهریز به طول  حدود ۳۰ کیلومتر ظرف ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و مابقی آن با توجه به وضعیت پروژه پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ سال آینده با برنامه‌ریزی مناسب انشاءلله بتوانیم ۲۴۷ کیلومتر این مسیر که یکی از طولانی‌ترین مسیر ریلی است به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص وضعیت ریلی کشور گفت: حدود ۱۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود دارد که خوشبختانه امسال حدود ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی جدید به آن اضافه خواهد شد که این مقدار افزایش در سال ۹۶ تقریباً بی‌سابقه بوده است.

خادمی در خصوص ۲ خطه شدن مسیر راه‌آهن از بندرعباس به سمت مرکز بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های همکاران ما در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، حدود ۹۰۰ کیلومتر افزایش مسیر ریلی را در دستور کار امسال دارند.

مدیر شرکت ساخت در ادامه افزود: در بخش آزادراهی خوشبختانه کارهای خوبی صورت پذیرفته و به زودی عملیات آزاد نطنز نائین و در ادامه آن از نائین در مسیر اردکان به یزد در این استان آغاز خواهد شد و ادامه آن در استان کرمان خواهد بود.

وی در خصوص آزادراه‌های کشور افزود: امسال بخش زیادی از فاز اول آزادراه‌های در دست احداث تحویل خواهد شد که ازجمله این آزادراه‌ها، آزادراه جنوب تهران – آزادراه شمال تهران و همچنین آزادراه اراک به خرم‌آباد و اصفهان به شیراز می‌باشند.

معاون زیر راه و شهرسازی، یزد را یک شهر با تمدن کهن یاد کرد و گفت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد ما باید کیفیت فعالیت حوزه حمل و نقل بار و مسافر و نیز ترانزیت کالا را در این منطقه ارتقاء دهیم و نگاه جهانی داشته باشیم.

نظر شما