شناسهٔ خبر: 42736 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون شرکت راه‌آهن خبر داد:

اجرای ۱۶۴ اطرح عمرانی در شبکه ریلی کشور با پیشرفت ۷۴ درصدی/ تعریف ۲۱ طرح برای سرمایه‌گذاران خارجی

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این خبر که ۱۶۴ طرح عمرانی با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در شبکه ریلی کشور در حال اجراست گفت: پیشرفت این تعداد طرح را ۷۴ درصد به صورت تجمیعی است که از این تعداد طرح، ۲۱ مورد برای سرمایه گذاری خارجی تعریف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مازیار یزدانی در آیین بهره برداری از ۲ طرح اداره کل راه آهن قم، پیشرفت این تعداد طرح را ۷۴ درصد به صورت تجمیعی عنوان کرد.

وی افزود: از این تعداد طرح،۲۱ مورد برای سرمایه گذاری خارجی تعریف شده است که با اعلام آمادگی سرمایه گذاران وارد مذاکره شده ایم.

یزدانی ادامه داد: با وجود وضعیت اقتصادی دولت، طرح های عمرانی در همه نقاط کشور با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجراست و هیچ کدام از طرح ها تعطیل نشده است. 

وی با اشاره به این که باید به طرح های زیربنایی نگاه اقتصادی داشت گفت: به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی صورت بگیرد که به میزان هزینه کرد در طرح های عمرانی، شاهد بهره وری هرچه بیشتر باشیم.

یزدانی افزود: یکی از اولویت های راه آهن جمهوری اسلامی اهتمام به ارتقاء خطوط ریلی باری است، چراکه این امر باعث صرفه جویی در سوخت و کاهش هزینه ها، تصادف ها، استهلاک جاده ای و تبعات اجتماعی می شود.

وی با اشاره به طرح های عمرانی شبکه ریلی قم نیز گفت: در صورتی که ایستگاه قم را ارتقا بخشیم شاهد تسریع در حمل و نقل باری و مسافران در سطح کشور خواهیم بود.

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این که در استان قم ظرفیت ارتقای زیرساخت های خطوط ریلی وجود دارد گفت: با ارتقاء این زیرساخت ها باید خدماتی در شان زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) انجام شود. 

خط دوم کمربند ریلی گار مانوری به قمرود قم و سوزنبانی ایستگاه گار مانوری با اعتبار ۳۲۱ میلیارد ریال، امروز همزمان با ششمین روز از هفته دولت طی آیینی در قم به بهره برداری رسید.

خط دوم کمربند ریلی گار مانوری به قمرود به طول ۲۹ کیلومتر و با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و با هدف افزایش ایمنی حمل و نقل ریلی، افزایش سرعت بازگانی سیر قطارها، کاهش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ظرفیت شبکه ریلی و کاهش زمان سیر قطارهای مسافری مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا همچنین مکان سوزنبانی ایستگاه گار مانوری به منظور استقرار سوزنبانان در محل سوزن های ورودی برای افزایش ایمنی و بهره وری به ارزش یک میلیارد ریال با حضور معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و استاندار قم افتتاح شد. 

همچنین عملیات احداث ساختمان جدید اداره کل راه آهن قم در زمینی به مساحت ۹۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، آغاز شد.

نظر شما