شناسهٔ خبر: 42825 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت:

ادامه نوسازی ناوگان هوایی با اضافه شدن ۲ فروندATR دیگر به ناوگان هما/ دیدار سرپرست هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران با آلمان‌ها/ بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت باند دوم فرودگاه کرمان

هواپیما هما ورود۲ فروند هواپیمای ATR تا مهر ماه به کشور، تمهیدات فرودگاه امام‌خمینی (ره) برای بازگشت حجاج، جزئیات ديدار سفير آلمان با سرپرست هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران، گلایه مسافران پرواز دنیزلی- تهران و واکنش مسئولان فرودگاه امام(ره) و هم چنین بازدید آخوندی از باند دوم فرودگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی کرمان اهم اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است ...

تمهیدات فرودگاه امام‌خمینی (ره) برای بازگشت زائران خانه خدا/ احداث سالن ویژه برای استقبال از حاجیان

کورش فتاحی اظهار داشت : عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی از پنجم مرداد ماه آغاز شد و در پنجم شهریور ماه نیز به پایان رسید.

وی گفت : در این مدت روزانه بین یک تا هفت پرواز برای اعزام حجاج از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام گرفت و طی این عملیات ۲۴ هزار و ۶۱۰ زائر و ۳۸۸ هزار ۶۹۴ کیلوگرم بار با ۹۹ پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" به سرزمین وحی منتقل شدند و میانگین تاخیر در پروازها نیز حدود ۵۰ دقیقه بود.

فتاحی بیان داشت: امسال با یک حرکت جهادی توانستیم سالن حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را طی دو هفته در بخش غربی سالن بوردینگ ترمینال مسافری شماره یک آماده بهره برداری کنیم و سطح خدمت رسانی به زوار بیت الله الحرام را تا حد بالایی افزایش دهیم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: تعامل و همکاری های بسیاری در خصوص پروژه اعزام و بازگشت حجاج به عربستان میان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سپاه، نیروی انتظامی و کلیه ارگان های مستقر در فرودگاه صورت گرفت تا اقدامات لازم برای این پروژه ملی هرچه بهتر و سریع تر انجام شوند.

فتاحی در خصوص چگونگی استقبال از حجاج در بازگشت به کشور نیز افزود هم اکنون در حال آماده سازی یک سالن با مساحت ۶ هزار متر مربع هستیم تا برای ورود زائران به کشور از آن استفاده کنیم و در این سالن فضای مناسب برای ورود حجاج و مستقبلین در نظر گرفته شده و توضیحات تکمیلی در خصوص آن در آینده اعلام می شود.

دو فروند هواپیمای ATR در سپتامبر سال میلادی وارد ناوگان هوایی ایران ایر  می‌شود

اصغر فخریه کاشان در حاشیه برگزاری چهارمین نشست لجستیک در وزارت راه و شهرسازی به خبرنگاران گفت: دو فروند هواپیمای ATR در سپتامبر سال میلادی وارد ناوگان هوایی ایران ایر  می‌شود.

وی افزود: ۵ شرکت فاینانسر از کشورهای چین، نروژ و چند کشور دیگر اروپایی تا نیمه سپتامبر پیشنهادات خود را برای بررسی به ما منتقل خواهند کرد تا ما در  شرایط بهتری قادر به انتخاب باشیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: برای خرید هواپیما‌ها ما بسته‌هایی تعریف کرده‌ایم که بسته اول برای ۷ هواپیما است و در صورت کسب موفقیت بسته اول، این روش ادامه خواهد یافت. زیرا فکر می کنیم که با پکیج‌های کوچکتر نتایج بهتری خواهیم گرفت.

فخریه کاشان یادآور شد: مذاکرات قبلی به قوت خود باقی است اما فکر می‌کنیم شرایط بازار را برای ایران بهتر از قبل می‌شود.

وی با اشاره امضا موافقتنامه سرمایه گذاری با کشور کره جنوبی به ارزش ۸ میلیارد دلار در ایران گفت: سهم وزارت راه و شهرسازی از این سرمایه گذاری شامل راه‌آهن اصفهان-اهواز است که می تواند با توافق بر سر یک خطه تا دو خطه بودن آن بین ۲ تا ۵ میلیارد دلار متغیر باشد. همچنین شرکت راه‌آهن برای خرید واگن با کره ا‌ی ‌ها مذاکرات نزدیک به قراردادی برای تامین حدود ۶۰۰ واگن باری را دارد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: راه‌آهن اصفهان-اهواز برقی و سریع السیر نیست اما سرعت سیر قطار در این خط می تواند به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

جزئیات ديدار سفير آلمان با سرپرست هواپيمايی جمهوری اسلامی ايران/ دروازه‌های کشور آلمان برای كمك و حمايت از ايران و "هما" باز است

فرزانه شرفبافی سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با كلور برشهولد سفير جمهوري فدرال آلمان دیدار کرد.

در این دیدار دكتر كلور برشهولد سفير جمهوري فدرال آلمان انتصاب فرزانه شرفیافی را به عنوان نخستين بانوي ايراني در اين سمت تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد كه اين انتصاب بتواند روابط قديمي بين ايران و مخصوصا ايران اير با آلمان را تحكيم كند.

برشهولد با بيان اقدامات اساسی انجام شده از طرف وزارت راه و شهرسازی ايران پس از برجام به نمايندگی از وزير راه آلمان برای كمك همه جانبه به ايران اير اعلام آمادگی كرد.

وی هم‌چنین گفت: دروازه هاي کشور آلمان براي كمك و حمايت از ايران و "هما" باز است.

شايان ذكر است اين نخستين ديدار مقام عالي سفارت آلمان در ايران با مدير عامل هما پس از انقلاب می‌باشد.

گلایه مسافران پرواز دنیزلی- تهران و واکنش مسئولان فرودگاه امام(ره)

 فیلمی با موضوع "گلایه مسافران از تاخیر در تحویل بار آن ها" پس از ورود به ترمینال مسافری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در فضای مجازی منتشر شد.

به دنبال انتشار این فیلم کورش فتاحی رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دستور تشکیل جلسه ای ویژه برای رسیدگی به این موضوع و پیگیری حقوق مسافران را در پنجم شهریور ماه در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) صادر کرد.

در این جلسه ابتدا موضوع گلایه مسافران یکی از پروازها به دلیل تاخیر در تحویل بار آن‌ها مورد بحث قرار گرفت.

پس از بررسی فیلم و مطابقت دادن آن با داده‌های سیستم اطلاعات پرواز و گزارش سرشیفت مدیریت ترمینال فرودگاه، مشخص شد که این اتفاق برای مسافران از مبدا دنیزلی در ترکیه به تهران در روز سوم شهریور رخ داده و پس از پیگیری‌های دقیق، گزارش علت تاخیر در تحویل بار نیز در جلسه بیان شد.

بر اساس این گزارش بخش اعظم پالت‌های بار مسافران پرواز مذکور به ترمینال منتقل شده بود اما به دلیل یک تصمیم اشتباه و تداخل امر سوخت رسانی به هواپیما با کار انتقال بار، دو پالت بار مسافران با تاخیر ۴۰ دقیقه ای به ترمینال رسید.

پس از پایان بررسی این مساله و علت وقوع آن در پایان جلسه، رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دستورات ویژه ای برای پیگیری حقوق مسافران به شرح زیر صادر کرد :

۱توبیخ کتبی و تذکر لازم به رئیس ایستگاه شرکت هواپیمایی

۲اداره امور ترمینال‌ها و اماکن شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نسبت به بخش بندی مناطق ترمینال تمهیدات لازم را انجام داده و مدیریت هریک از بخش ها توسط افراد مربوطه مشخص گردد تا در صورت وقوع هر اتفاقی به سرعت پیگیری ها برای جلب رضایت مسافر صورت گیرد.

فتاحی در این جلسه تاکید کرد پیگیری حقوق مسافران و فراهم کردن تمام زیر ساخت‌های لازم برای رضایتمندی آن ها و افزایش سطح خدمت رسانی باید در دستور کار تمام بخش های شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی از روند ساخت باند دوم  فرودگاه کرمان بازدید کرد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه راه، مسکن و شهرسازی همزمان با پنجمین روز هفته دولت در راس هیاتی وارد استان کرمان شد و مورد استقبال مسئولان ارشد ملی و استانی قرار گرفت.

در این سفر خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها و مشاور وزیر در امور راه روستایی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.

آخوندی قرار است در این سفر از چندین پروژه راهسازی و راهداری بازدید و در جلسات بازآفرینی شهری و استانی شرکت کند.

گفتنی است عباس آخوندی پس از ورود به فرودگاه بين‌المللی آيت‌الله هاشمی رفسنجانی كرمان از مراحل ساخت باند جديد اين فرودگاه نيز بازديد كرد.

جزئيات پایان عملیات پروازهای رفت حج از فرودگاه‌های ایران / ۷۷.۷ درصد پروازهای رفت زائران را ایران‌ایر انجام داد

رحمت اله مهآبادی که در فرودگاه اردبیل و در جمع خبرنگاران، گزارشی کلی را از عملیات حج ارائه می کرد، در این زمینه گفت: ۱۱ پرواز امروز مربوط به فرودگاه‌های گرگان، زاهدان، بیرجند، ساری و امام خمینی (ره) است که با انجام آنها، این عملیات در مرحله اعزام به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در پایان این عملیات در مجموع ۱۷۳ پرواز به مدینه و ۱۵۴ پرواز به جده انجام می‌شود، گفت: به این ترتیب، ۵۲.۹ درصد پروازها به مقصد مدینه و ۴۸.۱ درصد به مقصد جده انجام شده است.

وی همچنین درباره سهم دو شرکت هواپیمایی ایران ایر و سعودی گفت: تا پایان روز قبل، شرکت ایران ایر با ۱۴۹ پرواز و انتقال ۶۴۸۶۳ زائر، ۷۷.۷ درصد از پروازها را انجام داده است و شرکت هواپیمایی سعودی با ۶۷ پرواز و انتقال ۱۸۶۴۶ زائر، سهمی ۲۲.۳ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سهم هر یک از ۲۰ فرودگاه اعزام کننده زائران به حج را در پایاین عملیات رفت، این چنین بر شمرد: سهم فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۰۰، مشهد ۳۷، گرگان ۲۶، اصفهان ۲۴، اهواز ۱۸، شیراز ۱۴، همدان ۱۳، ساری ۱۳، تبریز ۱۲، ارومیه ۱۱، کرمان ۱۱، یزد هشت، زاهدان هشت، بندرعباس شش، بیرجند شش، کرمانشاه پنج، زنجان پنج، بوشهر چهار، اردبیل سه و رشت سه پرواز بوده است.

مه آبادی یا بیان اینکه پروازهای رفت از ۸ مرداد آغاز شد و امروز ۴ شهریور به پایان می‌رسد، درباره عملیات بازگشت حجاج گفت: عملیات بازگشت زائران خانه خدا ۱۵ شهریورشروع خواهد شد و ۳ مهر پایان خواهد یافت.

نظر شما