شناسهٔ خبر: 42857 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از سوى كميسيون عالى ايمنى راه‌ها منتشر شد:

جزئیات نتايج اوليه بررسی سانحه اتوبوس حامل دانش‌آموزان/ ابراز تاسف از سانحه واژگونى اتوبوس و تسليت به خانواده فوت شدگان

واژگونی اتوبوس نتايج اوليه بررسی سانحه اتوبوس حامل دانش‌آموزان از سوى كميسيون عالى ايمنى راه ها منتشر شد و طبق آن اتوبوس پس از برخورد با قرنیز پل و ترکیدگی لاستیک جلو، کنترل از دست راننده خارج و پس از طی حدود ۱۰۰ متر به پهلوی راست واژگون می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی كميسيون عالى ايمنى راه ها ضمن ابراز تاسف از سانحه واژگونى اتوبوس و عرض تسليت به خانواده فوت شدگان به استحضار مردم عزيز مى رساند در پي انحراف از جاده و واژگوني اتوبوس حامل دانش‌آموزان كه ساعت حدود ۳:۴۵ بامداد جمعه، ۱۰شهریور در محور بندرعباس- داراب در ۴۰ کیلومتری شهر داراب تيم كارشناسي كميسيون عالى ايمني ‌راه‌ها از وزارت راه و شهرسازى در صحنه سانحه حضور يافته است.

كارشناسان اعزامي پس از بررسي ابعاد مختلف اين سانحه از جمله بررسي صحنه و اتوبوس، مصاحبه با مصدومين و راننده و پليس راه  گزارش كامل را متعاقبا اعلام خواهد كرد.

بررسي اوليه اتوبوس توسط كارشناسان حاكي از آن است كه اتوبوس پس از برخورد با قرنیز پل و ترکیدگی لاستیک جلو، کنترل از دست راننده خارج و پس از طی حدود ۱۰۰ متر به پهلوی راست واژگون می‌شود. همچنين بررسي ها در خصوص جاده مورد نظر بيانگر آن است كه مقطع راه مستقیم و علایم و خط کشی مناسب بوده و سرعت اتوبوس هم ٨٦ كيلوتر بر ساعت بوده است .

بنابر اين گزارش ارزیابی محل حادثه نشان می دهد اتوبوس بنا به دلایلی (خواب آلودگی راننده یا بنا بر اظهارات راننده انحراف از مسیر برای جلوگیری ازعدم برخورد باماشین روبرو) از مسیر اصلی منحرف می شود و سرنشينان از كمربند ايمني در طول سفر استفاده نكرده‌اند.

اين موضوع در كميسيون عالى ايمنى راه ها مورد بررسى و موشكافى قرار دارد و نتايج نهايي پس از بررسي‌هاي كارشناسي دقيق از طريق رسانه ها در اختيار عموم شهروندان قرار خواهد گرفت و با عوامل مقصر برخورد قاطع خواهد شد.

نظر شما