شناسهٔ خبر: 42902 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

رشد ۵ درصدی جابجایی مسافر در خراسان رضوی/ ۵۱ ثانیه، میانگین تاخیر قطارهای اعزامی از مشهد

قطار مدیركل راه آهن خراسان از كسب رتبه نخست جابجایی مسافر در ۵ ماهه نخست سال جاری توسط این اداره كل خبر داد. و گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۵ میلیون و ۸۹ هزار مسافر از ۲۷ شهر و مركز استان به خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس و بالعكس جابه جا شده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵ درصدی در جابجایی مسافر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد هادی ضیایی مهر گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۵ میلیون و ۸۹ هزار مسافر از ۲۷ شهر و مركز استان به خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس و بالعكس جابه جا شده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵ درصدی در جابجایی مسافر هستیم.

وی افزود: حدود ۵۰ درصد قطار های مسافری كل شبكه ریلی كشور در مسیر خراسان رضوی بویژه مشهد مقدس تردد می كنند و جابه جایی زائران و مسافران در این مدت با بیش از ۱۵ هزار رام قطار مسافری انجام شده است.

وی تاكید كرد: با وجود تردد بیش از ۵۰ درصد قطار های شبكه ریلی كشور در مسیر مشهد مقدس، قریب به اتفاق قطارها در موعد مقرر و طبق برنامه تنظیمی و بدون هیچ مشكلی قبول واعزام شدند و تنها ۶ درصد قطارهای مسافری اعزامی ازمبداء مشهد با تاخیر كمی مواجه شدند كه میانگین زمان تاخیر قطارهای مسافری كمتر از ۵۱ ثانیه بوده است

وی یادآور شد؛ با اجرای طرح توسعه ایستگاه راه آهن مشهد ، بلاك میانی و ATC در سال ۹۵ موفق به كاهش ۸۰ درصدی تاخیر از مبدا شده و در سال جاری نیز ضمن حفظ این میزان با اجرای سایر طرح ها از جمله توسعه و بهسازی پانل فرماندهی ایستگاه راه آهن مشهد، توسعه و بهسازی مركز كنترل ترافیك راه آهن خراسان و همچنین پایش و اصلاح فرآیند ها ، به صفر رساندن تاخیر از مبدا قطار های مسافری را هدف گذاری كرده است

برچسب‌ها:

نظر شما