شناسهٔ خبر: 43037 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

رشد نویدبخش شاخص‌های عملیاتی بندر امام خمینی در پنج‌ماهه نخست امسال

سعدالله عبدالهی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تشریح عملکرد بندر امام خمینی(ره) طی پنج ماه نخست امسال، از رشد قابل‌توجه شاخص‌های تخلیه و بارگیری کانتینری و ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، سعدالله عبداللهی با اشاره به پیامدهای مثبت بازگشت خطوط لاینر کانتینری به بندر امام خمینی (ره) و رونق گرفتن چشمگیر فعالیت‌ها در این بندر به عنوان یکی از کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری کانتینر در شمال خلیج‌فارس گفت:

برخورداری بنادر امام خمینی (ره) و خرمشهر از پایانه‌های اختصاصی ویژه لجستیک کانتینر، وجود تجهیزات و امکانات مناسب و توسعه زیرساخت‌ها موجب شده تا صاحبان کالا و بازرگانان از این فرصت‌های طلایی برای بهبود کسب و کار خود بهره گرفته و به تبع آن فعالیت‌های تخلیه و بارگیری طی سال جاری از رشد چشمگیری برخوردار شود.

وی اضافه کرد: فراهم شدن این شرایط و آماده بودن زیرساخت‌ها، بستری را ایجاد کرده تا با تخلیه و بارگیری ۵۶ هزار و ۹۵۰ TEU کانتینر از آغاز سال جاری تا پایان مردادماه، رشد مطلوب ۴۰ درصدی در بندر امام خمینی (ره) محقق شود که دستاورد مهمی برای این اداره کل محـــسوب می‌شود.

رشد ۵۰ درصدی ترانزیت از بندر امام خمینی (ره)

وی در ادامه گفت: طی بازه زمانی مذکور حجم ترانزیت کالاهای نفتی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) به یک میلیون و ۵۹ هزار و ۶۰۱ تن رسید که نشان از رشدی ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد و نویدبخش بازگشت فضای کسب و کار ترانزیت مواد نفتی به دوران اوج خود است.

وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد ثبات، آرامش و امنیت کامل در منطقه، رونق دوباره به این عرصه اقتصادی بازگردد و شاهد شکوفایی بیش از پیش ظرفیت‌های بالقوه بندر امام خمینی (ره) در حوزه ترانزیت کالا باشیم.

لازم به ذکر است، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان هفت بندر بزرگ و کوچک شامل بنادر امام خمینی (ره)، خرمشهر، آبادان، شادگان، اروندکنار و چویبده را مدیریت و راهبری می‌کند که مجموع ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بنادر، ۵۸ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی است.

نظر شما