شناسهٔ خبر: 43076 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سفر یک روزه به خراسان رضوی انجام انجام شد:

كنارگذر چناران با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد/ آغاز عملیات اجرايی آزادراه مشهد- چناران- قوچان

جاده کنارگذر كنارگذر چناران به طول بالغ بر ۱۴ كیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استانی در سفر یک روزه به خراسان رضوی افتتاح شد و عملیات فاز اول آزادراه مشهد- چناران- قوچان به طول ۵۳ كيلومتر نیز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی كنارگذر چناران به طول بالغ بر ۱۴ كیلومتر افتتاح و عملیات فاز اول آزادراه مشهد- چناران- قوچان به طول ۵۳ كيلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

بنابراین گزارش طول كنارگذر ۱۴.۷۶۹ كیلومتر، عرض كنارگذر ۳۰.۹۰ متر، تعداد باند عبور ۲ ، تعداد خط هر باند در طرح توسعه ۳،  طول كلی باندها در پروژه ۴۲ كیلومتر است.

گفتنی است شهر چناران در فاصله ۴۵ كیومتری غرب شهر مشهد و در مسیر بزرگراه مشهد-قوچان واقع شده است. همجواری این شهر به مركز استان و بارگاه ملكوتی ثامن‌الائمه از یك طرف و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی كشورهای آسیای میانه سبب افزایش قابل توجه حجم ترافیك به ویژه در فصل‌های تابستان و ایام تعطیلات نوروز شده است.

به گفته میرشفیع احداث كنارگذر چناران با هدف هدایت ترافیك غیرضروری به خارج شهر، كاهش میزان سوانح و تلفات مالی و جانی و همچنین عوارض زیست محیطی در محدوده شهر چناران خواهد شد.

بنا براین گزارش با تصویب هیئت وزیران وزارت راه و شهرسازی مجاز شد اجرای آزادراه مشهد-چناران-قوچان را به طول تقریبی ۱۲۰ كیلومتر شامل طراحی، مطالعات، آزادسازی مسیر، احداث آزادراه و تاسیسات جانبی خاص، نگهداری و بهره‌برداری از آن انجام دهد كه در گام اول آزادراه مشهد-چناران به طول ۵۳ كیلومتر در حال احداث است و فاز دوم آن كه حدفاصل چناران- قوچان است به طول ۶۷ كیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

این آزادراه با مشاركت وزارت راه و شهرسازی و مشخصا شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل كشور و با همكاری آستان قدس رضوی كامل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مهندس میرشفیع با احداث آزادراه مشهد-چناران-قوچان ضمن اضافه شدن تعداد راه‌های ارتباطی شهر مقدس مشهد از سمت شمال تفكیكی ترافیك برون‌شهری و حومه شهری انجام خواهد شد. همچنین با اتصال به آزادراه كنارگذر شمالی مشهد و مشهد-باغچه در میزان پویایی و پایداری شبكه آزادراهی منطقه‌ای و ملی كشور می‌افزاید.

گفتنی است در آغاز عملیات آزادراه مشهد-چناران-قوچان مهندس نریمان قائم مقام امور استان‌های وزیر راه و شهرسازی، طاهرخانی مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید، گریوانی مدیرعامل شهر جدید گلبهار، رشیدیان استاندار خراسان رضوی، مقدوری معاون عمرانی استاندار، میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های كشور و بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حضور داشتند.

نظر شما