شناسهٔ خبر: 43193 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دریس خبر داد:

رشد ۴۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون رشد ۴۹ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این مجتمع بندری به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۲۴۱ TEU تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به انجام رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته وی طی این مدت بیش از ۱۰۸ هزار و ۱۹۵ مسافر از طریق پایانه بین‌المللی خلیج‌فارس جابجا شده‌اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۳ درصدی برخوردار است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام رشد ۳۰ درصدی تخلیه و بارگیری خودرو در این مجتمع بندری افزود: در این بازه زمانی ۶ هزار و ۴۳۳ دستگاه خودرو در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است.

دریس همچنین از تردد ۵۶ هزار و ۳۴۶ دستگاه وسیله نقلیه سنگین و پهلوگیری ۹۴۹ فروند شناور در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب نشان‌دهنده رشد ۱۱۰ و ۵ درصدی است.

بندر خرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌مندی از مزایا و معافیت‌های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را داراست.

نظر شما