شناسهٔ خبر: 4339 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

حل مشکلات خطوط ریلی شمال کشور در کمتر از ۶ ماه

تونل راه آهن مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خط آهن جدید‌التاسیس گرگان – اینچه‌برون گفت: ایران برای تسهیل در حمل و نقل و ترانزیت بار ریلی کشور متعهد شد در کمتر از ۶ ماه گاباری تونل‌های شمال کشور را اصلاح کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محسن پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران در نخستین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی گفت: در اجلاس سه جانبه ایران – ترکمنستان – قزاقستان که شب گذشته ۲۵ بهمن‌ماه در ساختمان مرکزی شرکت راه‌آهن ایران برگزار شد، توافقاتی میان روسای راه‌آهن‌ این کشورها نسبت به تعیین نرخ ترانزیت بار و اصلاح این محور حاصل شد.

وی با بیان اینکه مشکل خطوط ریلی ایران بازسازی نیست، ادامه داد: البته خط آهن گرگان – اینچه‌برون جدیدالتاسیس است در حالی که تونل‌های شمالی کشور حدود ۷۰ سال قبل ساخته شدند و ابعاد کوچکی نسبت به برخی از واگن‌های روسی دارند. در واقع گاباری‌ (ابعاد) تونل شمال ایران تنگ و کوچک است بنابراین برخی از قطارهای باری قادر به عبور از این تونل‌ها نیستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای حل این مشکل مجبوریم ارتفاع ریل تونل‌ها را کاهش دهیم تا امکان عبور واگن‌های افزون‌تری از آن‌ها فراهم شود. شب گذشته کاهش ارتفاع گاباری تونل‌های محور گرگان – اینچه‌برون را در شمال کشور متعهد شدیم و مقرر شد این اصلاحات را در کمتر از ۶ ماه برطرف کنیم./

نظر شما