شناسهٔ خبر: 43472 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اعلام كرد:

جزئيات پیش‌بینی سه روزه هواشناسی/ رگبار باران همراه با رعدوبرق در ۱۳ استان

هواشناسی بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها در ساعات بعد از ظهر امروز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان‌های چهارمحال بختیاري، کهگیلویه وبویراحمد، لرستان، کردستان، تهران و هشت استان دیگر پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس تحلیل آخرین نقشه هاي هواشناسی و خروجی مدل‌ها در ساعات بعد از ظهر امروز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط استان هاي چهارمحال بختیاري، کهگیلویه وبویراحمد، لرستان، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب اصفهان، جنوب استان مرکزي، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات البرز مرکزي در شمال شر ق استان تهران پیش بینی می شود.

روز دوشنبه این وضعیت در جنوب شرق لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، برخی نقاط استان هاي چهارمحال و بختیاري، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، جنوب اصفهان، شرق بوشهر و جنوب استان مرکزي رخ خواهد داد. این وضعیت با شدت ضعیف تر و به صورت رگبار پراکنده در روز سه شنبه در برخی نقاط استان هاي فارس، چهارمحال بختیاري، کهگیلویه وبویراحمد، شرق بوشهر، ارتفاعات استان هاي کردستان، کرمانشاه، ایلام و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

همچنین امروز بارش پراکنده در گیلان و روز دوشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات غربی مازندران و ارتفاعات جنوبی گلستان پیش بینی می شود.

در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب روزهای یکشنبه و دوشنبه، رگبار موقتی باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق جنوبی و غربی فارس، نیمه شرقی بوشهر، برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات در استان های شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان پیش بینی می شود.

با توجه به اینکه رگبار موقت باران به شکل ناگهانی رخ می دهد، روان آب حاصل می تواند بطور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل ها شود.

نظر شما