شناسهٔ خبر: 43529 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی راه آهن مراغه- ارومیه/ ریل به داخل ارومیه می‌رود

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن مراغه-ارومیه گفت:‌ هم اکنون پیشرفت فیزیکی کل طرح به ۸۲ درصد رسیده و کمتر از ۱۲ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری این خط باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی افتتاح این خط ریلی را موجب اتصال استان آذربایجان غربی به استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و تهران دانست که موجب رونق و توسعه اقتصادی مردم منطقه می‌شود.

وی از اتمام عملیات ریل‌گذاری این محور در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: حدود ۱۲ کیلومتر تا پایان عملیات ریل‌گذاری این محور باقی مانده است.

خادمی از پیشرفت فیزیکی ۸۲ درصدی طرح خبر داد و اعلام کرد: هم اکنون زیرسازی مسیر اصلی راه‌آهن مراغه- ارومیه با پیشرفت فیزیکی۹۸ درصد و مسیر مهاباد- نقده با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی مراحل پایان کار را طی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار طرح را طبق موافقتنامه ۸۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:‌ اعتبار در نظر گرفته شده برای امسال ۱۲۵ میلیارد تومان است که ۴۳۲ میلیارد تومان آن هزینه نشده است و مطالبات کل طرح نیز ۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با اشاره به ۱۱ دستگاه گالری به طول هزار و ۷۵۲ متر در این مسیر خاطرنشان کرد: در مسیر راه‌آهن مراغه- ارومیه همچنین ۱۰۸ دستگاه پل بزرگ به طول ۲ هزار و ۳۰۰ متر طراحی و اجرا شده است.

بزودی؛ بهره‌برداری از ایستگاه راه‌آهن ارومیه

وی همچنین در این سفر از روند عملیات اجرایی ایستگاه ارومیه بازدید کرد و در این خصوص اظهار داشت: ایستگاه تشکیلاتی ارومیه به عنوان بزرگترین ایستگاه راه‌آهن محور مراغه- ارومیه با زیربنای حدود ۱۶ هزار و ۶۰۰ مترمربع با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های ایستگاه‌سازی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در دست ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: فاز اول ایستگاه راه‌آهن نقده و ارومیه با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در مراحل تکمیل برای بهره‌برداری است و به زودی سوت قطار در ایستگاه شنیده می‌شود.

خادمی در انتها از احداث ایستگاه ارومیه در داخل شهر خبر داد و عنوان کرد: ‌طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از افتتاح ایستگاه فعلی، یک ایستگاه صرفا مسافری در داخل محدوده شهری و جنب پایانه مسافری برون شهری در شهر ارومیه احداث خواهد شد.

نظر شما