شناسهٔ خبر: 43590 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در مجتمع بندری خرمشهر صورت گرفت:

بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد از مجتمع بندری خرمشهر

بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رئیس‌جمهور در سفر به منطقه آزاد اروند از مجتمع بندری خرمشهر بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مرتضی بانک در جریان بازدید از بندر خرمشهر از محوطه کانتینری، پایانه ریلی و مسافری و تأسیسات دریایی (بخش خصوصی مستقر در بندر خرمشهر) دیدن کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در جریان این بازدید گزارش کاملی در خصوص عملیات تخلیه و بارگیری، شناورسازی مغروقه‌ها، لایروبی اروند و نحوه انجام سفرهای دریایی به وی ارائه داد.

مرتضی بانک طرح‌های توسعه‌ای بندر خرمشهر را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: امیدواریم که این اقدامات انجام شده در بندر خرمشهر علاوه بر جذب سرمایه‌گذار، بهبود شرایط اقتصادی منطقه را نیز به همراه داشته باشد.

در ادامه ساختمان جدید اداری گمرک منطقه آزاد در بندر خرمشهر با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد به بهره‌برداری رسید.

این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال، یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و ۲ هزار مترمربع محوطه و پارکینگ توسط سازمان منطقه آزاد اروند در بندر خرمشهر احداث شده است.

لازم به ذکر است، بیشترین اراضی منطقه آزاد اروند در محدوده شهرستان خرمشهر و در نزدیکی بندر خرمشهر قرار گرفته است، همچنین به دلیل وجود پتانسیل‌های موجود در محدوده این مجتمع بندری، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از این ظرفیت‌های بندر خرمشهر استقبال کنند.

نظر شما