شناسهٔ خبر: 43637 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه‌‌مدیریت‌و جذب سرمایه معاونت عملی‌وفناوری ریاست‌جمهوری خبر داد؛

حمایت معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری از مرکز توسعه کارآفرینی بانک‌مسکن

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آمادگی برای پهن کردن چتر حمایتی بر سر مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بانک مسکن، علیرضا دلیری در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن با بیان اینکه، افتتاح این مرکز یک تحول اساسی در بخش مسکن و ساختمان ایجاد می کند، گفت: در این بخش، با ضعف اساسی در حوزه فناوری های نوین روبرو بودیم و اکنون می توان به بهبود این وضعیت به پشتوانه افتتاح این مرکز امیدوار بود.

وی افزود: حوزه فناوری نوین، حوزه پرریسک محسوب می‌شود و معاونت علی و فناوری ریاست جمهوری ۱۱۰ نوع خدمت برای پوشش این ریسک به مراکز استارت آپی و پرورش ایده‌ها، ارایه می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه رتبه ایران در تولید علم و تولید مهندسی در جهان، مطلوب است و به ترتیب در جایگاه ۱۵ و ۲ قرار دارد، نقطه ضعف اساسی را مسیر تولید علم به محصول عنوان کرد و گفت: تحقیقاتی که در دولت یازدهم در این باره انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در دانشگاه های فنی معتبر کشور، ‌ کمتر از ۱۵ درصد دانشجویان با صنعت ارتباط دارند و مسیر ارتباط دانشگاه و صنعت به دلیل مقاومت برخی اساتید، روان و کارآمد نیست چرا که این تصور غلط وجود دارد که ارتباط بین آموزش و صنعت، به روند فراگیری دانشجویان آسیب می زند. این در حالی است که در جهان، یک شرط جذب هیات علمی در دانشگاه ها، تجربه حضور در بازار کار و صنایع، عنوان می شود.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد:‌مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن می تواند به این چالش یعنی قطع ارتباط دانشگاه با صنعت، خاتمه بدهد.

وی افزود: خوشبختانه در مرکز نوآوری تاسیس شده در دانشگاه شریف، بیش از ۱۵۰۰ دانشجو روزانه فعالیت می کنند.

نظر شما