شناسهٔ خبر: 43814 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

دفاع مقدس فرصتی برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار و تکلیف در جامعه بود

رحمت الله مه‌آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس از هشت سال جنگ تحمیلی به عنوان فرصتی برای فراگیری فرهنگ تکلیف و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و استکبارستیزی در جامعه یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، رحمت اله مه آبادی در این مراسم در جمع کارکنان و مدیران شرکت فرودگاه‎ها و با حضور سردار امیرعلی حاجی‎زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان دستاوردهای دفاع مقدس و لزوم بزرگداشت آن پرداخت و عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام دنیا علیه ما بسیج شدند و در هشت سال جنگ تحمیلی با رشادت فرندان این سرزمین حتی یک وجب از خاک ایران عزیز از آن جدا نشد.

وی با بیان اینکه به فرموده امام راحل باید از قشر فداکار رزمنده تقدیر شود و مراحل پیروزی برای همگان تشریح شود، افزود: باید به فرموده امام خمینی(ره) فواید و نتایج دفاع مقدس را بازگو کنیم تا همه بویژه نسلی که آن دوران را درک نکرده‎اند بفهمند و روحیه مقاومت تقویت شود.

مه‎آبادی دفاع مقدس را عرصه تلفیق علم و جهاد دانست و گفت: در این دوران دریافتیم که در بحرانی‎ترین شرایط می‎توانیم بدون حمایت خارجی از عهده مشکلات برآییم و خلاف ادعای روشنفکرنمایان دین با سیاست تضادی ندارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه دفاع مقدس موجب تثبیت انقلاب اسلامی شد، گفت: در پرتو دفاع مقدس اندیشه امام خمینی(ره) و عمق اندیشه اسلام ناب محمدی مورد بهره‎برداری قرار گرفت. ضمن اینکه ما فرهنگ تکلیف، ایثار و از خودگذشتگی و مقاومت را از دفاع مقدس آموختیم و نسل جدید مدیرانی را به کشور معرفی کردیم که تواسته بودند سخت‎ترین عرصه یعنی جنگ را به خوبی اداره کنند.

در ادامه این مراسم که امروز، دوشنبه ۳ مهر، برگزار شد سردار امیرعلی حاجی‎زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در سخنانی به بیان نتایج دفاع مقدس پرداخت و پایان بخش این مراسم نیز تقدیر از بهرام کاظم‎پور، پیوند ریاحی و داوود حاجی‎زاده، سه تن از  ایثارگران شرکت فرودگاه‎ها و همچنین طاهره ملکی (مادر شهید)، زهرا امینی (همسر جانباز) و سیاوش آذرپندار (فرزند شهید) بود.

نظر شما