شناسهٔ خبر: 43849 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

توضيح درباره قراردادهای فرودگاه امام(ره)/ اصلاح قراراد واگذاری CIP فرودگاه امام(ره)

فرودگاه امام خمینی(ره) پس از انتقاد محمد رضا ملکشاهی نماینده مردم خرم آباد در مجلس از انعقاد برخی از قراردادها در فرودگام امام، رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره ) اعلام کرد: اصلاح برخی از قراردادها به صورت جدی در دستور کار شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی ( ره )، کورش فتاحی گفت: اینجانب ضمن قدردانی از صحبت های روشنگرانه آقای محمدرضا ملکشاهی نماینده مردم شریف خرم ‌آباد در مجلس شورای اسلامی و پیرو تاکید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و همچنین آقایان مهندس عابدزاده و دکتر مه آبادی (اعضای محترم مجمع شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) ) و پیگیری‌های مسئولان سازمان بازرسی کل کشور، یادآور می شوم متاسفانه برخی قراردادهای منعقد شده در سال‌های دور در حال حاضر، حامی منافع و حقوق حقه فرودگاه امام نیست.

وی تاکید کرد: از این رو این قراردادها نیاز به بازنگری داشته تا علاوه بر حفظ منافع و امنیت سرمایه و سرمایه گذار، روند اصلاح قرارداد به نفع هر دو طرف انجام شود، ضمن این که انجام این امر به پژوهش های جامع حقوقی نیازمند است که امری زمان بر خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ضمن قدردانی از اظهارات نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک رهنمودهای مسئولان گرامی در این مسیر راهگشای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خواهد بود.

چندی پیش با تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا ملک‌ شاهی‌ یکی از اعضای این کمیته از امضای قراراد واگذاری استفاده از CIP فرودگاه امام به یک شرکت با مبلغ ناچیزی به مدت ۴۰ سال انتقاد کرده بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرده بود که این قرارداد می‌توانست بخشی از اعتبار مورد نیاز فرودگاه را تامین کند‌، امروز وقتی از مسئولان فرودگاه امام و وزارت راه در باره علت عدم توسعه یافتن این فرودگاه می‌پرسیم پاسخ می‌دهند که اعتبار و بودجه نداریم، اما از آن طرف قراردادهایی را که می‌تواند به تامین اعتبارات برای فرودگاه کمک کند، تقریباً به مدت طولانی مجانی بسته‌ شده است.

نظر شما