شناسهٔ خبر: 44082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان شمالی صورت می‌گیرد:

افزایش تعداد دوربین‌های کنترل سرعت در محور بجنورد به جنگل گلستان

دوربین ثبت تخلفات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ارتقای ایمنی تردد در محور بجنورد به جنگل گلستان نیازمند افزایش دوربین‌های کنترل سرعت است که با اجرای طرح راهسازی انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: پس از تکمیل و اتمام پروژه راهسازی محور بجنورد-جنگل گلستان نسبت به افزایش دوربین‌های کنترل سرعت اقدام خواهد شد.

وی افزود: اکنون ۱۲ دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده‌های این استان نصب شده و ۶ دستگاه دوربین دیگر نیز در حال نصب است.

وی بیان کرد: بر این اساس تا پایان سال شمار دوربین‌های کنترل سرعت در استان به ۱۸ دستگاه می‌رسد.

بدیعی مقدم درباره ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی و نقش آن در کاهش حوادث جاده‌ای و ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها گفت: اکنون ۹ مجتمع خدمات رفاهی در این استان در حال بهره‌برداری است و پنج مجتمع نیز در مرحله ساخت است.

وی اظهار کرد: موافقت اصولی برای ساخت ۲ مجتمع خدمات رفاهی نیز صادر شده است.

بدیعی مقدم افزود: در وضعیت مطلوب در صورتی که در هر ۵۰ کیلومتر یک مجتمع خدماتی-رفاهی در محورهای برون‌شهری توسط بخش خصوصی ساخته شود می‌توان به جلوگیری از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان کمک کرد.

وی عنوان کرد: خستگی و خواب‌آلودگی علت بیشتر حوادث جاده‌ای است و در صورت توقف رانندگان در این‌گونه مجتمع‌ها ایمنی سفرها ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ضلع شمالی محور چمن بید- جنگل گلستان نیاز جدی به ایجاد یک مجتمع خدماتی رفاهی دارد.

نظر شما