شناسهٔ خبر: 44125 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت:

تشریح مقدمات تشکیل شرکت قطار حومه‌ای در وزارت راه و شهرسازی/ آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری هند و کره‌جنوبی در دو پروژه‌ ریلی ایران/ اتمام ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر مسیر راه آهن قزوین- رشت/ آخرین وضعیت مراحل نهایی‌ ۵ قرارداد بزرگ ریلی و جاده‌ای

گزارش آخر هفته  خط آهن میانه- تبریز برقی می‌شود، توافق اولیه برای اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی، پیشرفت ۹۴ درصدی خط دوم راه‌آهن اصفهان - سیستان سایر عناوین مهم حوزه حمل‌و‌نقل ریلی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین حمل‌ونقل ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است.

تشریح مقدمات تشکیل شرکت قطار حومه‌ای در وزارت راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که مقدمات تشکیل شرکت قطار حومه‌ای در حال انجام است، از تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: تقاضا برای مسکن در محلات و بافت‌های شهری بیشتر از پیرامون است.

وی با یادآوری این مطلب که اجرای اتصال قطار حومه ای و قطار شهری به مدت زمانی نسبتا طولانی نیازمند است، گفت: هم اکنون ریل هایی را از سمت تهران به کرج، قم و ورامین داریم اما در صدد هستیم تا افزایش ظرفیت های ریلی را نیز بسنجیم و خط ها دوم و سوم و چهارم را در همین محورهای یاد شده ایجاد کنیم. در واقع به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با سرعت بیشتری بحث حمل و نقل حومه ای را با توجه به ظرفیت های موجود ایجاد کنیم.

آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری هند و کره‌جنوبی در دو پروژه‌ ریلی ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکره با هند برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ ریلی چابهار-زاهدان- بیرجند- مشهد و مذاکره با کره جنوبی برای مشارکت در پروژه راه‌آهن اصفهان-اهواز گفت: هندی‌ها هم‌اکنون در حال بررسی چگونگی تأمین منابع مالی موردنیاز به مبلغ ۱.۵ میلیارد دلار هستند و راه‌آهن اصفهان-اهواز نیز در مرحله تدوین بسته سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد یورویی است.

خادمی خاطرنشان کرد: مقرر شد در سفر وزیر راه و شهرسازی به کشور هندوستان و ملاقات با وزرای راه‌آهن و تجارت آن کشور، تصمیم نهایی اتخاذ شود.

اتمام ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر مسیر راه آهن قزوین- رشت

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت گفت: هم‌اکنون ریل‌گذاری ۱۳۵ کیلومتر مسیر انجام شده است و به منظور اتمام عملیات تکمیلی این پروژه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خادمی تسهیل ارتباط ترانزیتی در کریدور شمال- جنوب را از اهداف مهم طرح دانست و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این خط ریلی شهرستان‌های لوشان، منجیل، رشت و بندر انزلی به شبکه ریلی کشور متصل خواهند شد.

آخرین وضعیت مراحل نهایی‌ ۵ قرارداد بزرگ ریلی و جاده‌ای

امیر امینی  با اعلام پیشرفت‌های چشمگیر در وضعیت قراردادهای بین‌المللی، گفت: برای نهایی شدن قرارداد مسیر ریلی قزوین -رشت –انزلی- آستارا توفیقاتی حاصل شده است و درحال بررسی و واقعیت‌سنجی مدل‌هایی که سرمایه گذار به ما ارائه داده است هستیم تا نهایتا بتوانیم به سرمایه‌گذاری در این خط ریلی برسیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین خبرداد که پروژهٔ بزرگ ریلی چابهار به سمت زاهدان با سرعت زیادی درحال انجام است و گفت: اتفاق نظر خیلی خوبی در مجموعه سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه ﴿قرارگاه خاتم الانبیا﴾ برای تامین مالی این پروژه با هدف اجرای هر چه سریعتر آن انجام گرفته است.

خط آهن میانه- تبریز برقی می‌شود

معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن از مذاکره با آلمانی‌ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز جهت برقی کردن خط آهن میانه-تبریز خبر داد.

 مازیار یزدانی در باره سهم راه آهن تبریز از خط اعتباری اتریش، گفت: در حال رایزنی هستیم که آیا می توان از بخشی از این فاینانس برای خرید ریل از این کشور اقدام کرد یا خیر.

توافق اولیه برای اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی

ابراهیم محمدی معاون بهره برداری و سیر و حركت راه آهن با اعلام این خبر گفت: در دیدار با هوآ لیانگ مدیركل همكاریهای اینچوآن- تهران و مدیر قطار باری اینچوآن – تهران مقرر شد تا پایان سال جاری میلادی هر ماه ۲ قطار باری از منطقه اینچوآن چین به تهران اعزام شود.

وی افزود: این قطار از منطقه اینچوآن كشور چین حركت كرده و در مدت زمان ۱۴ روز پس از عبور از قزاقستان و تركمستان به تهران خواهد رسید.

پیشرفت ۹۴ درصدی خط دوم راه‌آهن اصفهان - سیستان

مدیرکل راه آهن اصفهان از پیشرفت ۹۴ درصدی خط دوم راه‌آهن اصفهان - سیستان به طول ۴۰ کیلومتر در آینده نزدیک خبر داد.

سید رضا سادات حسینی مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: عملیات ساخت خط دوم قطعه اصفهان تا سیستان بطول ۴۰ کیلومتر، با انجام مراحل پایانی عملیات روسازی، رو به اتمام است و با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی، به توفیق الهی در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

نظر شما