شناسهٔ خبر: 44132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد:

الزام رعایت ضوابط شهرسازی قبل از صدور نقشه و  اجرای ساخت

رضا علی نیا مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: بر اساس مکاتبات به عمل امده با کلیه شهرداران استان و هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر شد تا ضوابط  شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت گردد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، به جهت اهمیت  زیباسازی و سیما و منظر شهری ، اداره کل راه و شهرسازی استان با هماهنگی سازمان نظام نظام مهندسی بر کنترل ضوابط شهرسازی قبل از انجام کنترل نقشه های ساختمانی تاکید کرد.

بر همین اساس ، مهندس علی نیا، مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت:  بر اساس مکاتبات به عمل امده با کلیه شهرداران استان و هماهنگی با سازمان نظام مهندسی ساختمان مقرر شد تا ضوابط  شهرسازی در زمان صدور تراکم ساختمانی، دستور نقشه و پیش پروانه ساختمانی رعایت گردد .

وی افزود: بر همین اساس مقرر گردیده تا سازمان نظام مهندسی به کلیه دفاتر نمایندگی ها ، دفاتر مهندسی ، اعضای کنترل کننده نقشه های معماری و شهرسازی ، مشاوران و طراحان حقوقی،  دفاتر طراحی ، مهندسان طراح و ناظر ، سازندگان حقیقی و حقوقی و همچنین مالکان اطلاع رسانی لازم را به عمل اورد.

مهندس علی نیا در این زمینه خاطر نشان کرد، ارائه مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان در مورد کاربری ها ، سطح اشغال و تراکم به عنوان یکی از مدارک جهت انجام کنترل و بررسی نقشه ها ( به همراه سایت پلان و نقشه های مهمور کارگروه امور زیربنایی ) برای کلیه ساخت و سازها در خارج از محدوده ی قانونی شهرها و روستاها الزامیست.

وی در پایان افزود ، کلیه پروژه هایی که برای انجام نقشه به سازمان نظام مهندسی مراجعه می کنند باید با طرح های تفضیلی و نیز اخرین ضوابط ابلاغ شده شهرسازی انطباق داشته باشند و هرگونه تایید نقشه، توسط مهندسین و دفاتر طراحی و اعضاء کنترل کننده نقشه های آن سازمان ، بدون توجه به ضوابط شهرسازی تخلف محسوب شده و برخورد انتظامی با آنان خواهد شد.

نظر شما