شناسهٔ خبر: 44138 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در نشست دوجانبه صورت گرفت؛

بررسی یادداشت تفاهم همکاری حمل و نقل هوایی ایران و اوکراین/ تاکید بر افزایش پرواز بین شهرهای مختلف و توسعه مناسبات دو کشور

دیدار الکساندر بیلچوک رییس سازمان هواپیمایی اوکراین و محمد بهشتی منفرد سفیر ایران برنامه امضای یادداشت تفاهم همکاری حمل و نقل هوایی دو کشور را در کی‌یف بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این دیدار که روز پنجشنبه برگزار شد، اجرای راهکارهای توسعه مناسبات ایران و اوکراین در زمینه حمل و نقل هوایی مورد تاکید قرار گرفت.

مقام اوکراینی با مطلوب خواندن روند رشد همکاری های دو کشور در زمینه حمل و نقل، بر گسترش همکاری بین دو سازمان مسئول در عرصه هوایی تأکید کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اوکراین همچنین با اشاره به بررسی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی در دستگاههای ذیربط نسبت به امضای این سند در سفر ولادیمیر اوملیان وزیر زیرساخت های این کشور به ایران در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایرنا بهشتی منفرد و اوملیان همچنین مسائل مربوط به امضای قرارداد همکاری فنی بین سازمان های هواپیمایی ایران و اوکراین، افزایش پرواز بین شهرهای مختلف و تبادل هیات های مرتبط با این حوزه را بررسی کردند.

اوکراین با بیش از ۶۰۳ هزار کیلومتر مربع مساحت به پایتختی کی یف در شرق اروپای هم مرز روسیه، بلاروس، لهستان، اسلوواکی، مجارستان، رومانی و مولداوی است و همچنین در کناره دریای سیاه و دریای آزوف با موقعیتی راهبردی قرار دارد.

اوکراین تا پیش از سال ۱۹۹۱ و فروپاشی شوروی یکی از ۱۵ جمهوری بیشتر توسعه یافته این کشور وقت بود و اکنون نیز روابط رو به گسترش سیاسی و اقتصادی با اتحادیه اروپا دارد.

نظر شما